Quote door Walterj
Uiteraard is het zo dat alles wat er op zit kapot kan, en ook de beste onderdelen zijn door sommige mensen stuk te krijgen. Maar de turbo blokken zijn ook gewoon goede blokken, en ik heb nog niet gehoord dat een turbo vervangen moest worden. Dus daat zou ik niet te huiverig voor zijn. Ik rij zelf met een 2.4T 200 pk turbo benzine en is een heel fijn blok. De 2.5T is nog weer wat fijner. Het verbruik over de laatste 90000 km is 1 op 10.7. Dit is met alle soorten wegen door elkaar, incl file. Als ik netjes 120 op de snelweg rij is het verbruik 1 op 12. (Ooit eens getest; Thuis getankt, naar friesland gereden en weer getankt)
Dus als er een turbo ergens staat die je wat lijkt, zeker gaan rijden. En kijk dan eens wat het verschil in verbruik je op jaarbasis kost.
Wat het sturen betreft: het is een kilometervreter en geen bochtenmonster. Maar dat wollige wat je omschrijft ligt denk ik aan versleten wielophangingsdelen. Als dat goed is stuurt de auto gewoon fatsoenlijk strak alhoewel hij wel wat onderstuurd is en de koets wil omrollen.
Tip: ga eens bij de dealer in een goede occasion rijden ter vergelijk, dan weet je hoe het hoort aan te voelen.
Een verbruik van 1 op 10.7 vind ik heel netjes! Ik ga zeker ook een turbo en "frissere" Volvo proefrijden en ook een 170 pk, zodat ik vergelijkingsmateriaal heb!
Quote door Dimitri1970
staat nog een mooie v70 op autoscout zwitserland een 2.0 turbo wellicht dat dat iets is ? met winterbanden set erbij https://www.autoscout24.ch/de/…s%3fr%3d30
Bedankt, maar ik wil bij voorkeur een NL auto die aantoonbaar is onderhouden, zodat de historie altijd opvraagbaar/herleidbaar is en inderdaad handgeschakeld. Oja, ik heb ook een tik met kentekens...die moet voor mijn gevoel kloppend zijn met het bouwjaar en dat is bij import in 99% van de gevallen niet