Hallo,
Ik zal mijzelf ook hier eerst even voorstellen:
Ik ben Mark Vogels, 36 jaar en woon met mijn vrouw en 2 dochters van 4 en 1,5 jaar in het Brabantse Berkel-Enschot.
Al sinds enkele jaren is mijn interesse aangewakkerd voor de Volvo (S/V70 series), aangezien een vriend van mij een Volvo s70 t5-r reed en we o.a. een rondje Nurburgring deden. Ik houd van het tijdloze hoekige design en vind zeker de V70 een echt statement.
Aangezien ik minder kilometers maak en er vermoedelijk grote onderhoudskosten aan zitten te komen, wil ik mijn Volkswagen Passat 3c Comfortline Variant 1.9 tdi (2006, 140 pk, 238.000 km) inruilen op een Volvo V70n. De Passat is een heerlijke, fijne auto gebleken, zeker op lange vakantieritten naar Italië, maar nu is het tijd voor iets anders.
Ik zoek nl. een Volvo V70n met de volgende voornaamste specificaties/opties:
- Bouwjaar 2004-2006 (facelift);
- Benzine;
- Motor: 2.0-2.5 met/zonder turbo;
- Handgeschakeld;
- (Half)leren bekleding;
- Navigatie;
- Kmstand max. 270.000 (mits aantoonbaar dealer/specialist onderhouden);
- Budget incl. inruil € 6.000,-
Voor iemand die vanaf kinds af aan een passie voor auto's heeft (en a.d.h.v een achterlichtje elk merk/model kan noemen), heb ik natuurlijk al veel gezocht en wat vooronderzoek gedaan, maar ik kom niet tot 1 concreet lijstje met aandachtspunten waarop ik moet letten (o.a. draagarmen, gasklephuis blijft hangen, werking sloten etc.), daar zoek ik dus naar (1.).
Daarnaast wil ik er maandelijks in de kosten wel een beetje op voorruit gaan (inderdaad een Volvo met 1/10 is ook niet echt zuinig, maar nog altijd beter dan de wegenbelasting voor mijn huidige diesel terwijl ik niet meer dan 15.000 km rijdt p/jr)
Ik kijk altijd op www.spritmonitor.de voor het werkelijke verbruik, maar ik zie weinig verschil in het verbruik tussen de motor met het vermogen van min. 140 pk en die van max. 210 pk. Dat blijft schommelen tussen de 1/9.5 - 1/11 Klopt dat? (2.)
Ik kies ook juist voor een motor met handbak, en wellicht zonder turbo, omdat ik daarin minder kosten verwacht. Strekking van het verhaal is dat ik zonder al te veel investeren, mogelijk een degelijke, betrouwbare, mooie Volvo V70n kan rijden. Ben ik hierin een beetje reëel? (3.)
Ik verneem graag jullie reacties, bij voorbaat dank!
Groeten,
Mark Vogels
Ik zal mijzelf ook hier eerst even voorstellen:
Ik ben Mark Vogels, 36 jaar en woon met mijn vrouw en 2 dochters van 4 en 1,5 jaar in het Brabantse Berkel-Enschot.
Al sinds enkele jaren is mijn interesse aangewakkerd voor de Volvo (S/V70 series), aangezien een vriend van mij een Volvo s70 t5-r reed en we o.a. een rondje Nurburgring deden. Ik houd van het tijdloze hoekige design en vind zeker de V70 een echt statement.
Aangezien ik minder kilometers maak en er vermoedelijk grote onderhoudskosten aan zitten te komen, wil ik mijn Volkswagen Passat 3c Comfortline Variant 1.9 tdi (2006, 140 pk, 238.000 km) inruilen op een Volvo V70n. De Passat is een heerlijke, fijne auto gebleken, zeker op lange vakantieritten naar Italië, maar nu is het tijd voor iets anders.
Ik zoek nl. een Volvo V70n met de volgende voornaamste specificaties/opties:
- Bouwjaar 2004-2006 (facelift);
- Benzine;
- Motor: 2.0-2.5 met/zonder turbo;
- Handgeschakeld;
- (Half)leren bekleding;
- Navigatie;
- Kmstand max. 270.000 (mits aantoonbaar dealer/specialist onderhouden);
- Budget incl. inruil € 6.000,-
Voor iemand die vanaf kinds af aan een passie voor auto's heeft (en a.d.h.v een achterlichtje elk merk/model kan noemen), heb ik natuurlijk al veel gezocht en wat vooronderzoek gedaan, maar ik kom niet tot 1 concreet lijstje met aandachtspunten waarop ik moet letten (o.a. draagarmen, gasklephuis blijft hangen, werking sloten etc.), daar zoek ik dus naar (1.).
Daarnaast wil ik er maandelijks in de kosten wel een beetje op voorruit gaan (inderdaad een Volvo met 1/10 is ook niet echt zuinig, maar nog altijd beter dan de wegenbelasting voor mijn huidige diesel terwijl ik niet meer dan 15.000 km rijdt p/jr)
Ik kijk altijd op www.spritmonitor.de voor het werkelijke verbruik, maar ik zie weinig verschil in het verbruik tussen de motor met het vermogen van min. 140 pk en die van max. 210 pk. Dat blijft schommelen tussen de 1/9.5 - 1/11 Klopt dat? (2.)
Ik kies ook juist voor een motor met handbak, en wellicht zonder turbo, omdat ik daarin minder kosten verwacht. Strekking van het verhaal is dat ik zonder al te veel investeren, mogelijk een degelijke, betrouwbare, mooie Volvo V70n kan rijden. Ben ik hierin een beetje reëel? (3.)
Ik verneem graag jullie reacties, bij voorbaat dank!
Groeten,
Mark Vogels