Quote door Piet_piraat
Een T6 met een vierbak. Nogal wiedes dat het zuipt als een tempelier. Plus dat is inmiddels toch echt achterhaald hoor, een vierbak. Dan klinkt een 2.5T een stuk logischer. Maar inderdaad, er zijn vast alternatieven genoeg die ook makkelijk een paardentrailer kunnen trekken.
Dat zuipen komt niet door die 4 bak maar door de 2 haakse overbrengingen, een ruim 2 ton zware koets en een 6 cyl twinturbo die 272pk er uit blaft.
Dan komen we meteen aan bij de keus van de wagen, een 2.5t is leuk in een V70 e.d. maar niet in een XC90.
Die 2 5t motor heeft zn handen vol om de lege wagen in beweging te houden, laat staan een zware aanhanger er achter te hangen met paarden.
Een automaat van Volvo voor deze combinatie zou ik niet aanraden, dan blijft een handbak over...
Als ik een wagen zou zoeken voor die paardentrailer, dan zou ik al snel denken een een ML, land cruiser. Patrol, pajero, dodge ram 4wd etc.
Iets met 2 volwaardige cardans, een tussenbak, hoge en lage gearing er op, zeker iets zonder Haldex achtig ding.