Ik heb al diverse comments gezien mbt het aanlopen van banden bij 17" en grotere velgen. Ik heb begrepen dat er, als er af fabriek 17" gemonteerd is, stuuruitslag begrenzers geplaatst zijn. Nu heb ik 16" velgen maar vind de draaicirkel al redelijk tank-achtig.....om ook nog begrenzers erop te zetten zou alleen maar een nog grotere draaicirkel tot gevolg hebben. Ik wil echter wel graag 17" erop zetten, ziet er toch net wat mooier uit.
Ik zat te denken om als oplossing voorbanden in de maat 215/50/17 erop te leggen. Dan is de breedte gelijk aan de huidige 16" en de maat is ok zodat er geen tellerafwijking ontstaat.
Is dit een oplossing die vlgd jullie sense makes, of is er een andere reden waarom de 225 banden op 17" aanlopen (is immers maar 1 cm verschil)?
Ik zat te denken om als oplossing voorbanden in de maat 215/50/17 erop te leggen. Dan is de breedte gelijk aan de huidige 16" en de maat is ok zodat er geen tellerafwijking ontstaat.
Is dit een oplossing die vlgd jullie sense makes, of is er een andere reden waarom de 225 banden op 17" aanlopen (is immers maar 1 cm verschil)?