Quote door Fakkel
Om geen onnodig topic te openen wil ik eens van jullie expertise gebruik maken.
Het blijft dat bij mijn V70 2.5T R-Design uit 2008 de koni schroefset op zn eind loopt (icm ondeuglijke montage door de vorige eigenaar) en deze dus op de nominatie staat om vervangen te worden.
M'n monteur stelt voor om deze schroefset te vervangen door originele veren en schokbrekers, mede gezien mijn klachten m.b.t. gebonk en gerammel. Als we dit plan doorzetten is er dan nog een verschil tussen originele veringen van een normale V70 en een R-design uitvoering? Ik lees hier namelijke dat die standaard wat lager ligt.
Een andere optie die me inviel was om een nieuwe schroefset aan te schaffen en deze voor het comfort gewoon wat hoger te zetten. Qua prijs is dit ook nog goedkoper dan terug naar origineel volgens mij.
Wat zouden jullie adviseren? Ik zit in dubio aangezien in de wegligging van mijn V70 op schroefset icm met 18" velgen erg waardeer, maar toch ook wat comfort mis aangezien het primair gewoon een familie auto is waarin 5 mensen vervoerd dienen te worden
Wat je kan doen is de originele dempers, rubbers, topmounts en de hele bende eronder zetten (ditmoet tenslotte toch) maar bijvoorbeeld wel verlagingsveren eronder (Cobra via VHC-Tours of Eibach), dan heb je wel de sportievere look van de schroefset maar ook het comfort van de originele dempers (en dat rijdt heerlijk).