Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 
 
 
 
 
TPR Powerflush
Forumsponsor
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 1213
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 14.12.2014 - 10:19  ·  #31
Ik speel met de gedachte te spelen om mn V70 weg te doen.
Alles er op en aan, incl een recente LPI, blok met 250.000, automaat met 190.000.
R velgen alle onderhoud is gedaan... incl draagarmen, wiellagers, radiator een enorme waslijst van alle zaken die kapot konden gaan zijn preventief gedaan.. incl kachel radiator 2 weken geleden, werkende ECC etc etc.
Nieuwe ontsteking ( Bosch bobine etc ) remklauwen 50.000 geleden rondom gereviseerd, nieuwe remschijven orig Volvo,alle keerringen.... ja echt alle keerringen die er in zitten, ook de bak keerringen.
Als ik dit allemaal opschrijf krijg ik al spijt dat ik uberhaupt met de gedachte tot verkoop zit.
Ten slotte, tuning naar 300pk.. ook dat is al gedaan, 2 weken geleden nieuwe motorolie, bak is 2 keer gespoeld etc etc.
Vorig jaar rondom gespoten.... geen lakschades dus en geen achterstallig onderhoud.
Lijst van vervangen delen is heel erg lang, en kan op verzoek worden gestuurd.
Sebastiaan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Leeftijd: 43
Berichten: 21
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 14.12.2014 - 10:30  ·  #32
Die diesel in DOP ziet er inderdaad zeer netjes uit, ik vind (zoals velen?) dat ook de mooiste kleur. Nadeel is dat ik hem zou moeten importeren. Heeft iemand daar ervaring mee? En dan moet ik ook eerst eens in zo'n type gaan proefrijden. Ik heb de eigenaar al een PM gestuurd, ben benieuwd waar in Belgie hij woont.

Tot die tijd ook maar verder zoeken op het internet naar een goed onderhouden 2.5 10v met recent ingebouwde LPG met klepsmering, dat zou ideaal zijn.

edit: Ik zie nu de reply van Powerflush pas... Ik heb hem uiteraard meteen een PM gestuurd.
Gouwe
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Flevoland
Berichten: 286
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 14.12.2014 - 15:25  ·  #33
Sebastiaan: importeren stel echt niets voor... Heb het zelf meerdere keren gedaan.
Hier vind je meer info over de BPM die je nog moet betalen:
http://www.autoweek.nl/bpmcalculator
Hier vind je meer info over de procedure.:
https://www.rdw.nl/Particulier…o/Invoeren
En hier vraag je een eendagskenteken aan om de auto in Nederland naar douane en RDW te kunnen rijden:
https://dienstenportaal.rdw.nl…vraag.aspx

Nog over de klepsmering; dit is voor de wagens met hydraulische klepstoters (t/m ca. 1999) niet nodig. De "mijne" heeft zonder al 640K op de teller en loopt perfect rond...
Sebastiaan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Leeftijd: 43
Berichten: 21
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 16.12.2014 - 07:56  ·  #34
OK, een dilemma!

Ik ben gisteren op de koffie geweest bij Raymond (TPR Powerflush) om eens een kijkje te nemen bij zijn bedrijf (kwam daar nog 2 forumleden tegen met een zeer mooie Volvo, maar weten geen namen), maar belangrijker, ook om te kijken naar en te rijden in zijn Volvo V70 T5 LPI aut m.j. 1998, om die eventueel van hem over te nemen!

Raymond heeft als echte liefhebber van deze auto echt ontzettend veel preventief vervangen, een deel daarvan heeft hij enkele posts hierboven al neergezet, een ander deel vind je hier. Meerdere van jullie zullen de auto ook wel kennen van meetings of een bezoek aan zijn bedrijf in Ter Aar.

De auto rijdt echt voortreffelijk, dus je zult je misschien afvragen: wat is nou het dillema?!

In een notendop:

Ik ben hier op het forum gekomen in mijn zoektocht naar een goede betrouwbare Volvo V70 classic. Onder andere via dit topic, daarom mijn pijlen vooral gericht op de 2.5 10-klepper. Daar heb ik nu ook enkele malen in gereden en zeer te spreken over deze roffel.
En gisteren rijd ik dan ineens in de gekietelde 2.3 T5 van Raymond (300 pk!)! Je begrijpt, dat levert acuut nog meer rijgenot op!
Maar dat is dus niet waar mijn initiële zoektocht om ging en uiteraard komt dat toegenomen rijgenot met een hoger prijskaartje (de vraagprijs noem ik even niet, dat is iets tussen Raymond en mij).
Waar het mij met name om gaat is voordelige betrouwbaarheid en daarin vind ik de keus heel lastig. De 2.3 T5 is door de turbo op papier duurder in onderhoud, maar is door Raymond natuurlijk zeer goed onderhouden. Hoe moet ik dat nou vergelijken met een 2.5 10-klepper, waarvan de historie minder goed bekend is? En dan is er nog het verbruik, want het verschil tussen 1 op 7,5 en 1 op 9 (op gas wel te verstaan) is natuurlijk niet heel groot maar na iedere 25.000km wel weer 500 euro.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met dit dilemma (en dat ik Raymond niet te veel tegen de borst stoot met dit topic ;-) )
Arie 2.5T
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Homepage: Www.rammbamm.com
Berichten: 900
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 16.12.2014 - 09:03  ·  #35
Vergeet het verschil in verbruik.. Als ik met mn R (zelfde blok als de t5) zat te trappen was t verbruik nog steeds 1 op 7. Een 10v haalt met moeite 1 op 9. Sla het 850 forum er maar ns op na.
Als het aankoopbedrag €1000 verschilt (wat m.i.het zo'n beetje mag zijn, bij gelijkelijk onderhouden auto's) kies dan voor de t5. Die is op een later tijdstip bij evt verkoop het verschil meeeeer dan waard
Daarnaast is het rijgenot ook van belang ( bij mij dan toch)
Ik zou het wel weten en koos voor de 'bekende en waarschijnlijk betere t5.
(1x een tegenvaller in onderhoud en de €500 verschil in brandstofkosten zijn gesmolten. Van de t5 weet je dat de bak geflushed is. Van de 10 klepper ook? Dat kost je €300. Om maar ns wat te noemen)

Let's face it: morgen post jij hier
'Jongens, ik heb een hele vette t5 gekocht'

Dat klinkt beter dan 'ik heb een 10v gekocht'
:D
Arie 2.5T
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Homepage: Www.rammbamm.com
Berichten: 900
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 16.12.2014 - 09:08  ·  #36
En inderdaad.. In dit geval mag je zeggen
Auto=emotie
Als je maar geen wrak koopt :D
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 16.12.2014 - 10:53  ·  #37
Als je een onvolledige historie hebt ( of niet aantoonbaar wat er is gedaan) kun je ze zomaar een hoop geld uitgeven om het weer netjes te krijgen.
Dus ik zou kiezen voor de uitvoering waarvan duidelijk is wat er wel en evt niet gedaan is.
Mijn auto had een sluitend onderhoud van 0 tot 310000, heb m gekocht met 340000, maar ik was zo €1500 verder om alles netjes te hebben, en daarnaast nog het eea gedaan wat niet strikt nodig was, zoals audio, andere wielen, etc, dan ben je ook zo €1000 verder.

En wat het verbruik betreft: ik heb ook een turbo, en rij meestal vrij rustig met 1 op 11 als gevolg (op benzine), terwijl bijna iedereen het niet beter krijgt dan 1 op 9a10.
Dus met je rijstijl kun je heel veel bepalen vwb verbruik.

Misschien klinkt dit een beetje als een verkooppraatje voor de auto van tpr, maar ik zie het als objectieve criteria en bevindingen.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 54
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 16.12.2014 - 11:23  ·  #38
Wat Walter zegt. Ik heb een vergelijkbaar verhaal; auto gekocht met 314.000 km, in een jaar 48.000 km mee gereden, ca. 2500 euro onderhoud, waar alleen een stuurhuis een raar ding tussen was (800 euro).

Wel een aantal preventieve dingen, omdat ik niet wist of die ooit gedaan waren. Die spaar je iig uit als je de volledige historie weet.
PvL
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: Omgeving Arnhem
Berichten: 3248
Geregistreerd: 03 / 2014
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 16.12.2014 - 13:30  ·  #39
Ik ken de V70 T5 van TPR ook uit eigen ervaring, wel eens meegekregen van Raymond.
Rijdt perfect en echt ALLES is eraan gedaan.
Ik weet niet wat hij ervoor vraagt, maar ik zou die auto blind durven kopen.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39921
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 16.12.2014 - 17:49  ·  #40
Raymond is een "mierenneuker" (sorry Raymond :shame:) als het op zijn auto aankomt.
Dat zijn eigenlijk de mensen waar je een auto van moet kopen.
Ik wil je niet beïnvloeden, maar ik zou het wel weten.
Succes met je "dilemma".
Gouwe
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Flevoland
Berichten: 286
Geregistreerd: 09 / 2012
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 16.12.2014 - 19:02  ·  #41
Quote door Arie 2.5T


Als het aankoopbedrag €1000 verschilt (wat m.i.het zo'n beetje mag zijn, bij gelijkelijk onderhouden auto's) kies dan voor de t5. Die is op een later tijdstip bij evt verkoop het verschil meeeeer dan waard
Daarnaast is het rijgenot ook van belang ( bij mij dan toch)
Ik zou het wel weten en koos voor de 'bekende en waarschijnlijk betere t5.
(1x een tegenvaller in onderhoud en de €500 verschil in brandstofkosten zijn gesmolten. Van de t5 weet je dat de bak geflushed is. Van de 10 klepper ook? Dat kost je €300. Om maar ns wat te noemen)



Ik ben het met Arie en de anderen eens. 500,- euro besparing op brandstof kun je zo maar kwijt zijn aan extra onderhoud...
Als je het geld hebt en wil investeren en je hebt een goed gevoel bij de auto....
Volgens mij rijd je dan met een big smile rond...
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 16.12.2014 - 23:36  ·  #42
Restwaarde is ook een puntje, een goede T5 is zowiezo meer waard en op termijn ook makkelijker te verkopen.
Sebastiaan
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Nijmegen
Leeftijd: 43
Berichten: 21
Geregistreerd: 12 / 2014
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 23.12.2014 - 19:08  ·  #43
Vooralsnog besloten Raymond zijn T5 niet te kopen, maar op zoek te gaan naar een diesel. Zodra ik binnenkort de tijd heb maar eens een proefritje gaan maken in een classic met de TDI van de VAG en in de V70N D5. Ben benieuwd en houd jullie uiteraard op de hoogte.
Arie 2.5T
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Leeftijd: 54
Homepage: Www.rammbamm.com
Berichten: 900
Geregistreerd: 12 / 2010
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 02.01.2015 - 22:38  ·  #44
Ik zoek nu zelf naar de tdi uit belgie die te koop stond.. Wie weet bij wie dat was?
Martijn
Veteraan
Avatar
Geslacht:
Locatie: Emmen, Drenthe
Leeftijd: 27
Homepage: mnijenkamp.nl
Berichten: 8853
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Aanschaf V70 classic 2.5 10V

 · 
Posted: 02.01.2015 - 23:53  ·  #45
Die van Thorben Vasitas? Donkerblauw ?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0