@Barto: Dat is een mogelijke oplossing voor het vervelende stuurgedrag. Mijn BMW destijds met hetzelfde symptoom gekocht en daar werd dit ook geopperd. Een simpele flush zou het probleem wel verhelpen. De gok genomen en uiteindelijk ben ik hier volledig op nat gegaan: Wat begon met een flush, ging al snel over op een nieuw stuurhuis omdat deze inwendig bleek te lekken. Het sturen werd daarna beter alleen was de aansturing/computer van de snelheidsafhankelijke bekrachtiging kapot. Na alles herstelt te hebben kreeg ik een uitwendige lekkage aan het nieuwe stuurhuis. Wat bleek... stuurpomp defect waardoor metaalslijpsel van de pomp het stuurhuis had beschadigd. Ik ben hier dus ietwat huiverig voor geworden.
Maar... Er is goed nieuws. Ik heb een prachtige V70 T6 kunnen vinden en deze heb ik vanochtend gekocht bij een universele garage in Friesland. Het betreft een V70 afkomstig uit Zweden met een goed verhaal en sluitende historie. Ziet er voor km-stand en leeftijd erg netjes uit en voelt solide aan. Geen technische gebreken kunnen ontdekken en de automaat en Haldex olie waren recentelijk nog vernieuwd. Na een proefrit was ik verkocht. Deze reed in tegenstelling tot de vorige 2 erg strak en hij stuurde lekker, eveneens schakelde de automaat rustig en niet zo hakerig als de vorige 2 (ik wist niet hoe een geartronic bak moest schakelen aangezien ik hier nooit eerder mee gereden had). Wel was er vanaf 90 km/h een kleine trilling aanwezig. Hiervoor zullen ze de auto uitlijnen en nogmaals de wielen/banden nabalanceren (velgen zijn niet origineel en banden nagenoeg nieuw). Een garantie wilde de verkoper mij niet geven dat het daarmee opgelost zou zijn. Deze gok neem ik dan maar.
Wanneer de Volvo geleverd wordt zal ik een paar foto's plaatsen
Iedereen in elk geval bedankt voor de reacties.
Maar... Er is goed nieuws. Ik heb een prachtige V70 T6 kunnen vinden en deze heb ik vanochtend gekocht bij een universele garage in Friesland. Het betreft een V70 afkomstig uit Zweden met een goed verhaal en sluitende historie. Ziet er voor km-stand en leeftijd erg netjes uit en voelt solide aan. Geen technische gebreken kunnen ontdekken en de automaat en Haldex olie waren recentelijk nog vernieuwd. Na een proefrit was ik verkocht. Deze reed in tegenstelling tot de vorige 2 erg strak en hij stuurde lekker, eveneens schakelde de automaat rustig en niet zo hakerig als de vorige 2 (ik wist niet hoe een geartronic bak moest schakelen aangezien ik hier nooit eerder mee gereden had). Wel was er vanaf 90 km/h een kleine trilling aanwezig. Hiervoor zullen ze de auto uitlijnen en nogmaals de wielen/banden nabalanceren (velgen zijn niet origineel en banden nagenoeg nieuw). Een garantie wilde de verkoper mij niet geven dat het daarmee opgelost zou zijn. Deze gok neem ik dan maar.
Wanneer de Volvo geleverd wordt zal ik een paar foto's plaatsen
Iedereen in elk geval bedankt voor de reacties.