Hallo allemaal,
Sinds een aantal maanden zit ik alle bekende auto sites weer af te struinen naar een opvolger voor mijn E39 530i die ik reed naast mijn V70 classic. Inmiddels is de BMW verkocht en wil ik graag een waardige vervanger aanschaffen. Dat wil zeggen wederom een heerlijke 6-cilinder gekoppeld aan een automaat met veel vermogen. Mijn oog is daarom gevallen op een V70 T6.
Afgelopen zaterdag ben ik voor het eerst gaan kijken naar een V70 T6. Deze stond bij een Volvo dealer en was hier ook geleverd en onderhouden. Op het eerste oog zag de Volvo er erg netjes uit en ik raakte enthousiast. Helaas werd dat minder na het openen van de motorkap. Mijn oog viel direct op een behoorlijke olielekkage waarbij er olie op de automaatbak lag. Naar alle waarschijnlijkheid een keerring van de vacuümpomp waardoor motorolie op de bak lekt, zo ook het oordeel van de werkplaatschef.
Daarna de testrit: Als eerste moet ik zeggen dat het echt een geweldige auto is om mee te rijden. Stil, snel en beresterk. Dit betrof een exemplaar met Polestar chip. Echter vond ik tijdens de testrit ook een aantal zaken die voor mijn gevoel niet helemaal kloppen:
- Metaalachtig geluid met optrekken veroorzaakt wanneer de airco is ingeschakeld. Alleen met optrekken dus niet met airco aan en gas geven in de N of P stand.
- Geluid bij het sturen naar links en rechts. Moeilijk te omschrijven.
- Stuur voelde zwaar aan en het stuur komt bij insturen ook niet (goed) terug in de middenpositie. Dit is erger bij het sturen naar links dan naar rechts.
Heeft iemand een idee of bovenstaande herkenbaar is of wat dit zou kunnen zijn?
Alvast dank.
Sinds een aantal maanden zit ik alle bekende auto sites weer af te struinen naar een opvolger voor mijn E39 530i die ik reed naast mijn V70 classic. Inmiddels is de BMW verkocht en wil ik graag een waardige vervanger aanschaffen. Dat wil zeggen wederom een heerlijke 6-cilinder gekoppeld aan een automaat met veel vermogen. Mijn oog is daarom gevallen op een V70 T6.
Afgelopen zaterdag ben ik voor het eerst gaan kijken naar een V70 T6. Deze stond bij een Volvo dealer en was hier ook geleverd en onderhouden. Op het eerste oog zag de Volvo er erg netjes uit en ik raakte enthousiast. Helaas werd dat minder na het openen van de motorkap. Mijn oog viel direct op een behoorlijke olielekkage waarbij er olie op de automaatbak lag. Naar alle waarschijnlijkheid een keerring van de vacuümpomp waardoor motorolie op de bak lekt, zo ook het oordeel van de werkplaatschef.
Daarna de testrit: Als eerste moet ik zeggen dat het echt een geweldige auto is om mee te rijden. Stil, snel en beresterk. Dit betrof een exemplaar met Polestar chip. Echter vond ik tijdens de testrit ook een aantal zaken die voor mijn gevoel niet helemaal kloppen:
- Metaalachtig geluid met optrekken veroorzaakt wanneer de airco is ingeschakeld. Alleen met optrekken dus niet met airco aan en gas geven in de N of P stand.
- Geluid bij het sturen naar links en rechts. Moeilijk te omschrijven.
- Stuur voelde zwaar aan en het stuur komt bij insturen ook niet (goed) terug in de middenpositie. Dit is erger bij het sturen naar links dan naar rechts.
Heeft iemand een idee of bovenstaande herkenbaar is of wat dit zou kunnen zijn?
Alvast dank.