Accu bewaker oid....

Loes
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 26
Subject:

Accu bewaker oid....

· 
Posted: 13.01.2018 - 04:45  ·  #1
Hallo allemaal,

Onze vorige auto had een optie die ik in de huidige V70 wel mis...

Soort van "accu guard", mocht de accu op het kritieke punt komen dat deze niet meer zal starten, schakelt hij alle verbruikers uit om voldoende over te houden om te starten...
Bij de Volvo dus niet... Was de auto aan het wassen en een beetje aan het rommelen.. start de auto na 2 uurtjes niet meer.. Binnenverlichting is blijven branden..
Vaak gaat deze na enkele minuten vanzelf uit, of het systeem zou deze moeten uitschakelen.. (althans in onze vorige auto) maar bij de Volvo dus niet..

Is het ook mogelijke voor de V70 dat iemand weet? Lijkt met geen overbodige luxe dit te hebben.. Gezien ik nu al 1x met een lege accu heb gestaan.. Wil dit graag voorkomen.

Bvd
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

Re: Accu bewaker oid....

· 
Posted: 13.01.2018 - 07:12  ·  #2
Of het mogelijk is weet ik niet.
Maar de V70 heeft zo veel stroom verbruikers dat een standaard accu (60 AH) zo leeg is.
Je kan tot 100 AH kwijt en geeft wat meer respijt.

Bij steraccu voor een goede prijs te bestellen.
Appeltje
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.01.2018 - 20:14  ·  #3
Toen ik mijn V70 kocht afgelopen zomer zat er een accu 44 Ah in. 3 keer stil gestaan inderdaad. Nu 95 Ah erin en gaat al 6 weken goed.
VolvoLexie
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 23.01.2018 - 19:08  ·  #4
Vandaag ook geluk. Bij mij zit er een 60ah gm accu in die met een stuk hout wordt vastgezet omdat hij blijkbaar te klein is.. Na een uur binnenverlichting was hij leeg. Mijn v70 t5 overgestart met een daihatshuu couore. Maarja die japanners die starten altijd..

Selected quotes for multi-quoting:   0