Beste experts en doorgewinterde hobyisten. Ik hoop dat iemand me kan helpen.
Het gaat om de volgende auto: S60- 2001 2.4 140pk automaat
Vandaag was mijn accu weer leeg. Dit is de derde keer. De eerste keer heb ik een nieuwe accu gekocht. De tweede keer heb ik er nogmaals een nieuwe accu in laten zetten (garantie). Nu is het weer gebeurd maar nu ben ik op zoek gegaan naar de echte oorzaak (root-cause).
Eerst heb ik gechekt of er stroom lekte. Dit was het geval.
Toen heb ik op een "ouderwetse" manier alle zekeringen gecheckt. Er was echter geen groep te vinden die dit veroorzaakte.
Daarna ben ik naar de Volvo dealer gegaan om mijn auto uit te lezen. Nadat mijn auto eerst een half uur tot rust moest komen (volgens de monteur) werd de volgende code gedetecteerd. CEM-6A02 Portier ontgrendeld, rechts achter Signaal te hoog - De storingscode is actief.
Voor de volledigheid zal ik onderaan dit bericht de volledige lijst met codes weergeven.
Ze vertelde me dat dit alleen opgelost kan worden door een nieuw slot te plaatsen. Het probleem echter is dat de deur zowel van binnen als van buiten niet meer open wil. Ik wil best nog een paar honderd euro uitgeven om dit goed op te lossen. Ziet iemand het als uitdaging om mij te helpen om dit probleem te verhelpen?
Bij voorbaat dank voor alle info / tips / aanbiedingen.
Groet,
Elwin
de actieve codes:
CEM-E000 Communicatie regeleenheid gebrekkige communicatie
CEM-6A02 Portier ontgrendeld, rechts achter Signaal te hoog
DDM-0049 Regeleenheid Interne storing
DDM-0005 Motor elektrisch bediend raam M+ of M- Signaal te laag/ Signaal ontbreekt
Het gaat om de volgende auto: S60- 2001 2.4 140pk automaat
Vandaag was mijn accu weer leeg. Dit is de derde keer. De eerste keer heb ik een nieuwe accu gekocht. De tweede keer heb ik er nogmaals een nieuwe accu in laten zetten (garantie). Nu is het weer gebeurd maar nu ben ik op zoek gegaan naar de echte oorzaak (root-cause).
Eerst heb ik gechekt of er stroom lekte. Dit was het geval.
Toen heb ik op een "ouderwetse" manier alle zekeringen gecheckt. Er was echter geen groep te vinden die dit veroorzaakte.
Daarna ben ik naar de Volvo dealer gegaan om mijn auto uit te lezen. Nadat mijn auto eerst een half uur tot rust moest komen (volgens de monteur) werd de volgende code gedetecteerd. CEM-6A02 Portier ontgrendeld, rechts achter Signaal te hoog - De storingscode is actief.
Voor de volledigheid zal ik onderaan dit bericht de volledige lijst met codes weergeven.
Ze vertelde me dat dit alleen opgelost kan worden door een nieuw slot te plaatsen. Het probleem echter is dat de deur zowel van binnen als van buiten niet meer open wil. Ik wil best nog een paar honderd euro uitgeven om dit goed op te lossen. Ziet iemand het als uitdaging om mij te helpen om dit probleem te verhelpen?
Bij voorbaat dank voor alle info / tips / aanbiedingen.
Groet,
Elwin
de actieve codes:
CEM-E000 Communicatie regeleenheid gebrekkige communicatie
CEM-6A02 Portier ontgrendeld, rechts achter Signaal te hoog
DDM-0049 Regeleenheid Interne storing
DDM-0005 Motor elektrisch bediend raam M+ of M- Signaal te laag/ Signaal ontbreekt