Accu loopt leeg bij vochtig weer

paulide
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Accu loopt leeg bij vochtig weer

· 
Posted: 15.12.2014 - 01:19  ·  #1
Met dit vochtige weer sta ik regelmatig met een lege accu. Accu is nieuw en van een goede kwaliteit. Moet toch ergens iets contact maken. Zou niet weten aar te beginnen. Iemand een idee?
RichardV70
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: Accu loopt leeg bij vochtig weer

· 
Posted: 15.12.2014 - 18:37  ·  #2
Heb je een trekhaak? Dan zou ik daar beginnen. Vocht in aanluiting komt vaak voor.
Verder lampje in kofferbak, handschoenenkastje.

dit zijn de simpele dingen, anders zoals volvotume al zegt, meten is weten.

Succes met je zoek tocht
ObbeTuning
Forumsponsor
Geslacht:
Leeftijd: 60
Homepage: obbetuning.nl
Subject:

· 
Posted: 15.12.2014 - 22:19  ·  #3
Om dat soort storingen te vinden zou ik beginnen met een multimeter (op amp) tussen bv de + van de accu-pool en de + van de accuklem .
Aangezien jou euvel plaatsvind met de auto op contact stand 0 zo ook de test uitvoeren.
Als je de deur open laat, even met een schroevendraaier oid het slot van de deur dichtdrukken, zodat de auto denkt dat deze deur dicht is.
(zeker niet starten, das niet zo goed voor de multimeter die gemiddeld 10 amp aankan)

Bij lekstroom zie je een xx aan amps, die door de kabel gaan.
Dan zou ik een voor een de zekeringen gaan verwijderen totdat het ampèrage zakt.
Op deze zekering zit dan de boosdoener.

Let wel, een aantal van onze Volvo's valt pas na een minuut of 10 echt in slaap, dit kan je ook zien aan de amps op de multimeter, die gaan dan weer een stukje naar beneden.

mvgr Obbe
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 15.12.2014 - 22:33  ·  #4
Heleemaal goed maar wel even checken of je multimeter 10 amp aan kan . dat kan niet elke hoor. als ie zo znel leeg is overigens moet best een aardige lekstroom zijn. hij laad wel goed op?

Selected quotes for multi-quoting:   0