accu plotseling leeg

s60R
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: accu plotseling leeg

· 
Posted: 14.12.2024 - 20:24  ·  #31
Heb een acculader van Ctec met revitalisatie/desulfatie functie (hebben ze bijna allemaal) die functie) die zou in theorie ook de accu langer gezond mee moeten laten gaan.

Ga m er vanavond aanhangen want sinds de kou slaat ie niet meer zo mooi snel aan als gewoonlijk
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 14.12.2024 - 21:12  ·  #32
Ik geloof nou niet dat 68 of 77 A een probleem zal zijn. heb wel wisselende ervaringen met acuu's (bv ook Varta's) en één keer helemaal leeg vinden ze sowieso niet leuk. meerder keren al helemaal niet..
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 14.12.2024 - 21:28  ·  #33
Quote door GRUNNS60

Ik geloof nou niet dat 68 of 77 A een probleem zal zijn. heb wel wisselende ervaringen met acuu's (bv ook Varta's) en één keer helemaal leeg vinden ze sowieso niet leuk. meerder keren al helemaal niet..

Hoe kijk jij dan aan tegen de gedachte dat een dynamo tov de accu een verhouding “moet(?)” hebben omdat anders die dynamo maar zou blijven laden …

Overigens,

nav accu gedoe eens gevraagd bij de dealer wat er in zou moeten zitten obv kenteken/chassis, zelfde manier waarop ze jouw specifieke onderdeel opzoeken.

Dealer heeft echt gezocht maar kwam tot de conclusie dat ze met vida niet kunnen zien A welke sterkte “jouw” dynamo zou moeten hebben obv Vin en dat zelfde geld voor de accu. 🤔🤔
Vond hij zelf ook wel merkwaardig.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 14.12.2024 - 21:47  ·  #34
ik denk dat dat bij grote verschillen zo is, maar een accu is een buffer van stroom die ook geladen moet worden. dus het is een samenspel tussen accu, verbruik en laden. Je hebt sowies nogal verschillend stroomverbruik als je stoelen aan, grootlicht, radio/versterker aan of uit etc etc hebt. dus er moet beste wel wat ruimte op het systeem zitten. zo exact kan het dus nooit zijn. zo denk ik ook dat bv ik bij een standkachel al een wat zwaardere accu zou nemen (en de 160A dynamo ).
maak je korte ritjes of lange(meer laadtijd) etc etc. Capaciteit is ook grootte afhankelijk. Ik denk dat belangijkste is dat ie past :-) als ie niet normaal past moet je een reden hebben en na gaan denken lijkt me. laad de accu dan nog wel voldoende bij bij het verbruik van de auto? etc..
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 15.12.2024 - 08:07  ·  #35

Selected quotes for multi-quoting:   0