Omdat de dealer niet in staat was een wat zwaardere accu te bestellen voor mijn XC, en ook wel omdat ik 175 euro best wel veel vond, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en er een besteld die qua afmetingen in de XC past. Achterin, hoewel winparts in de tips het over de voorkant had. 104 euro voor een 77 Ah 780 ac.
Even gekeken of de handige buurman thuis was en: Het is gelukt, zonder zijn hulp.
Ik hoor je denken ja joh, geweldig, maar voor mij wel.
Het moeilijkste was de oude 100 Ah accu er uit te krijgen, die zat strak tegen de lpg tank. Was net twee jaar oud, maar na 10 minuten autoradio begonnen de meldingen, volgens torque zat ik dan op 10,3 volt of zo.
Maar nu de vraag; Toen ik de oude naar binnen bracht hoorde ik wat klotsen. Ik dacht dat er tegenwoordig gel werd gebruikt, zodat er geen gassen meer vrij zouden komen? Ik vond ook geen slangetje dat aan de accu gekoppeld moest worden, en al evenmin iets op de accu waar een slangetje op zou passen...
Bedankt voor het lezen en het antwoord!
JP
Even gekeken of de handige buurman thuis was en: Het is gelukt, zonder zijn hulp.
Ik hoor je denken ja joh, geweldig, maar voor mij wel.
Het moeilijkste was de oude 100 Ah accu er uit te krijgen, die zat strak tegen de lpg tank. Was net twee jaar oud, maar na 10 minuten autoradio begonnen de meldingen, volgens torque zat ik dan op 10,3 volt of zo.
Maar nu de vraag; Toen ik de oude naar binnen bracht hoorde ik wat klotsen. Ik dacht dat er tegenwoordig gel werd gebruikt, zodat er geen gassen meer vrij zouden komen? Ik vond ook geen slangetje dat aan de accu gekoppeld moest worden, en al evenmin iets op de accu waar een slangetje op zou passen...
Bedankt voor het lezen en het antwoord!
JP