Sinds een aantal weken had ik last van een jankend geluid vanuit de achtertrein. Eerst zachtjes, maar steeds harder. Dealer veronderstelde een defect lager.
Na wat metingen bleek er geluid uit een wiellager en differentieel te komen. Wiellager eerst vervangen en inderdaad dat scheelt een stuk. Ook de heel lichte vibratie is nu verdwenen. Echter tussen de 60 en 90 km/uur jankt het nog steeds. Conclusie: achter differentieellager kaduuk. Ook bleek de oliepomp bij het differentieel te veel druk op te bouwen. Ik rijd dus rond zonder 4WD. Alles nieuw vervangen zou in de papieren lopen (3500-4000 euro).
De dealer zou op zoek gaan naar alternatieve mogelijkheden. Ik ben zelf ook maar eens een uurtje gaan bellen en googlen.
Heb contact gehad met een vierwiel specialist en diverse sloperijen. Kosten voor een gebruikt differentieel (ex arbeid) tussen de 1000,- en 1350,- euro! Maar bijna nergens op voorraad en met garantie tot aan het eind van de straat zeg maar.
Via Marans bij firma van Tilburg in Deurne uitgekomen. Deze doen aan revisie van de differentiëlen. Kosten incl. arbeid en BTW 1.950,-
Daarna via het web bij achterasrevisie punt nl uitgekomen. Prijs 1275,- incl. arbeid en BTW. Ook hier een prettig gesprek aan de telefoon, de eigenaar wist te vertellen dat de gebruikte lagers van zeer slechte kwaliteit zijn. De verstopte oliepomp was wellicht ook nog wel op te lossen door nieuwe olie en een nieuw filter. Ook gaf hij aan al veel auto's voor Jacob Schaap te hebben gereviseerd. Heb dus even met hun contact gehad en dat bleek te kloppen. Ze hadden zojuist weer een auto binnen waarvan het differentieel naar hun zou worden opgestuurd. Jacob Schaap rekent dezelfde prijs en ik krijg nog een vervangende leenauto gratis mee ook. Na contact met de eigen dealer en hem getipt toch een afspraak gemaakt met Jacob Schaap. De auto gaat volgende week vrijdag naar Dronten. Ik houd jullie op de hoogte.
En wellicht is dit een goede tip voor diegene die hier ook mee geconfronteerd wordt.
Na wat metingen bleek er geluid uit een wiellager en differentieel te komen. Wiellager eerst vervangen en inderdaad dat scheelt een stuk. Ook de heel lichte vibratie is nu verdwenen. Echter tussen de 60 en 90 km/uur jankt het nog steeds. Conclusie: achter differentieellager kaduuk. Ook bleek de oliepomp bij het differentieel te veel druk op te bouwen. Ik rijd dus rond zonder 4WD. Alles nieuw vervangen zou in de papieren lopen (3500-4000 euro).
De dealer zou op zoek gaan naar alternatieve mogelijkheden. Ik ben zelf ook maar eens een uurtje gaan bellen en googlen.
Heb contact gehad met een vierwiel specialist en diverse sloperijen. Kosten voor een gebruikt differentieel (ex arbeid) tussen de 1000,- en 1350,- euro! Maar bijna nergens op voorraad en met garantie tot aan het eind van de straat zeg maar.
Via Marans bij firma van Tilburg in Deurne uitgekomen. Deze doen aan revisie van de differentiëlen. Kosten incl. arbeid en BTW 1.950,-
Daarna via het web bij achterasrevisie punt nl uitgekomen. Prijs 1275,- incl. arbeid en BTW. Ook hier een prettig gesprek aan de telefoon, de eigenaar wist te vertellen dat de gebruikte lagers van zeer slechte kwaliteit zijn. De verstopte oliepomp was wellicht ook nog wel op te lossen door nieuwe olie en een nieuw filter. Ook gaf hij aan al veel auto's voor Jacob Schaap te hebben gereviseerd. Heb dus even met hun contact gehad en dat bleek te kloppen. Ze hadden zojuist weer een auto binnen waarvan het differentieel naar hun zou worden opgestuurd. Jacob Schaap rekent dezelfde prijs en ik krijg nog een vervangende leenauto gratis mee ook. Na contact met de eigen dealer en hem getipt toch een afspraak gemaakt met Jacob Schaap. De auto gaat volgende week vrijdag naar Dronten. Ik houd jullie op de hoogte.
En wellicht is dit een goede tip voor diegene die hier ook mee geconfronteerd wordt.