Zo staat hij er nu bij, als ik hem nu vol gooi met vakantie spullen blijft ie nog een beetje hoog
Voor krijgt nog een extra 6 mm, als ik de draag armen voor ga vervangen ( moet nog wel zien dat ik het er onder krijg, Gaat heel krap worden). De TRW draagarm links is nergens leverbaar, alleen maar rechts ??
Denk dat ik ook dit ga doen, ziet er toch wel mooi uit.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Het lijkt dus dat via Skandix een andere Volvo schokdemper nummer te krijgen en dus ook een andere schokdemper van Sachs. Eens afwachten hoe autodoc dit afhandelt.
Heb trouwens ander onderdelen sites gevonden ( pitstraat.com) in Duitsland die toch nog een stuk goedkoper zijn.
Gedraag van de achterophanging vind ik nu toch niet goed genoeg dus ik heb besloten om de ophangen van de voorste arm achter ( het kleine armpje ) te verlagen zodat de arm met nominale belasting weer recht komt te zitten. zodat bij het inveren van de vering de sporing maar een klein beetje veranderd ( als origineel) . dit heeft nu wel voorrang op alle ander dingen. eerst maar eens alles opmeten en op tekenen. Dan kan ik een goed inschatting maken hoeveel ik de ophangen moet verlagen. Ik zorg in iedere geval dat er ook een excentrische bout in gaat, zodat bij het uitlijnen de kleine foutjes goed gedraaid kunnen worden.
Dat is dan weer een bewijs dat autodoc niet de meest betrouwbare bron is. En dat ze niet voordelig zijn (ook niet als ze de korting weer eens opschreeuwen), dat weten we. Ik ga altijd via daparto.de. De één is voordelig met ophangingsonderdelen, de ander met onderhoudsmateriaal. De goedkoopste is mijn vriend...
Mijn auto ( D5158kw 2011-> ) staat er niet tussen bij daparto.de.
En oo daar geven ze de verkeerde achter schokdemper aan, ( bij alle schops trouwens )
Alleen via Skandix en dan via het OEM nummer kom ik op een andere uit,
of dat de goed zijn weet ik niet.
Deze ophanging moet dus 3-3,5cm lager komen ga hem verticaal naar beneden verlagen..
daar door wordt de toenamen van de toesporing drastisch minder bij het uitveren.
realiseer me nu ook dat ik de arm van de hoogte sensor met de zelfde afstand moet verlengen
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Service van autodoc is goed, heb al een email met informatie om het gratis terug te sturen.
Service van Sachs daar in tegen is slecht, ook hun web site geeft deze schokdempers voor de XC70,
Ik heb een mail gestuurd welke schokdempers ik wel moet hebben van hun, met de foto dat de huidige
veel te kort zijn, dat is nu bijna een week geleden en geen antwoord.
Alle aftermarkets die voor mijn XC70 geschikt zouden moeten zijn, lijken te kort, merken die een maat opgeven hebben
allemaal een te korte schokdemper.
Maar nu vond ik een rus die gwoon een hele hoop verschilende schokdempers bij volvo had besteld om ze te vergelijken
Hij zocht iets voor zijn XC60
Quote
Conclusions : ( sorry in engels )
1. Polestar 31454489 XC60 one in one in geometry with a shock absorber 31262151 XC70.
31454489 is much stiffer both in compression and rebound than 31262151.
2. 31406012 XC60 Dynamic is 2-3mm shorter than 31262151 XC70.
31406012 on compression works harder than Polestar 31454489, and on rebound vice versa Polestar 31454489.
Heb nu ook geprobeerd Sachs via facebook te bereiken.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).