Dank je voor het aanbod, was even niet hier actieve mee bezig.
Rug gaat redelijk maar heb nog niet het gevoel dat het snel over zou zijn.
Lopen en staan blijken wel de enige manier om geen pijn te krijgen
Na een eerste poging met de handleiding van de genoemde website lukt het helemaal niet.
Toch maar weer eens verder gezocht en heb nu wel een werkende formule voor het verzinken.
- Ik gebruik puur schoonmaak azijn 8% - 10% ( niet aanmaken met water )
- Eerst heb ik twee zink elektroden op de plus en min van de voeding aangesloten om
zink ook in de azijn te krijgen
- Om het geleidbaarheid van het water te verhogen moet er zout, bij ik heb aangehouden
dat ik met 500mA wil verzinken. ik heb dus zout toe gevoegd en opgelost tot dat ik 0.5 A had bij 12V
- Dit heb ik zo een uurtje laten staan.
- In dat uurtje kun je de metaal objecten schoon, en vetvrij maken.
- Dit kan goed met Zoutzuur, ik heb alleen 10% zoutzuur gevonden maar wil eigenlijk naar 30% ( nog niet gevonden in Eindhoven alleen bij de bouwmaat
- object een 1/2 uurtje in de zoutzuur en daarnaar direct schoonmaken met water, even met perslucht drogen
- en dan doe ik nog even met remmen reiniger om er zeker van te zijn dat er geen vet op zit. Gebruik ook rubberer handschoen en
- Dan kun je de twee zink elektrode parallel zetten en de plus daar op aan sluiten
- en de min gaat naar het object , ik heb de min gewoon op de ijzeren staaf aangesloten
- De bubbeltjes moeten van het object af komen en niet van de zink.
- uurtje met 0.5A in het bad en ( ik heb wel de spanning meer dan gehalveerd om de 0.5A weer te krijgen )
Binnen kant lijkt niet verzinkt , gat het nog beter ontvetten, en de helft van de tijd zal het object horizontaal hangen, weet niet of het zal werken
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).