Quote door TeeFive
Quote door vpi
Ik vraag me af met 18 Dkm per jaar of de uitgave naar ombouwen lpg überhaupt we zinvol is?
lijkt mij niet, het duurt bij 18kkm/j veel te lang voordat je je investering terug hebt verdiend en pas dan begin je met echt besparen.
Bij een moderne benzine auto kan je relatief makkelijk veel besparen door jezelf
bewust een zuinige rijstijl aan te meten.
http://www.hetnieuwerijden.nl/
Een 20-25% zuiniger verbruik is
haalbaar en dat tikt bij 1,80/L flink aan. Voordeel is bovendien dat je minder verkeersstress hebt en de kans op bonnen ook kleiner is.
Slijtage aan remmen en banden en ophanging is ook lager.
Het komt kosten technisch allemaal naar je toe als je rustiger/zuiniger gaat rijden.
Think about it!
ter referentie: als ik flink loop te gassen met mijn T5 doet ie 1:5 op LPG en ben ik 10-15min eerder aan de andere kant van het land. Doe ik mijn best om zuinig te rijden dan haal ik 1:9,5, geen geintje! Ik vind het niet prettig om als een natte krant te rijden maar echt trappen doe ik niet meer en dus kom ik meestal uit op 1:8,5 alles op LPG. reken 20% beter op B.
Helemaal mee eens, dan blazen heeft geen enkele zin, hoe lang kan je stampen op je rechter pedaal? geldt niet alleen in NL maar ook b.v. in DE.
Bijna nergens kan je nog echt goed "blazen "
Ik heb ooit met mn S70 140 pk uit 2000 naar Oostenrijk 1 op 12,8 gereden,( constante snelheden op de cruise control van 120-125 kmh ) niet op de b.c. brekend maar in liters/km.
Ik krijg redelijk veel allochtonen op bezoek voor de Powerflush en in deze tijden gaan ze vaak op vakantie naar Turkije en Marokko etc.
We hebben het dan over Eco tuning van de dieselmotor, en men heeft het dan altijd over snel tijden en men rijdt dan 160-180 kmh om zo snel mogelijk op de bestemming te zijn..
Jaja, in your dream...
Dit is totaal zinloos, plassen, poepen, tanken, rusiten, eten, file, wachtijden grenzen etc doen alle tijdswinsten teniet..
Bovendien wordt je er erg moe van en rij je veel meer gespannen dan bij b.v. constant 110-115, je wordt dan ook veel minder snel moe en komt frisser aan, en bespaart een sloot brandstof.
Afgelopen december naar Savona geweest met de S80, op Duits aardgas rijdt die wagen doodleuk 1 op 23, moet je wel op cruise control constante snelheden rijden van 110-125 rijden.
Mn T5 lurkt altijd 1 op 7 a 7,5 ( LPG LPI ) of ik nu netjes rij of als een dolle 160 de hele weg naar Berlijn op de A1 rij...
Morgen mn "nieuwe " S80 halen in Duitsland, en die krijgt dan meteen een Eco tuning omdat die dan waanzinnig zuinig gaat worden met constante snelheden op cruise control.
Als je dan een wagen wilt gaan kopen op LPG, haal hem dan in Duitsland, daar hoef je je niet het apen lazerus te rijden om een andere brandstof "er uit " te halen.
Je kunt daar nog wagens vinden met redelijke km standen... ook op LPG en diesel en CNG
Volgens mij worden we alleen in dit land compleet leeg gezogen met die idiote meerprijzen op diesel, LPG, CNG etc.