Achterdeur opent soms niet van buitenaf

Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Achterdeur opent soms niet van buitenaf

· 
Posted: 26.10.2021 - 08:16  ·  #1
Het achterportier bestuurderszijde van mijn P3 / V70nn opent soms niet goed van buiten. Je trekt dan aan de hendel aan de buitenkant van de deur, en dan voelt het alsof hij nergens aan verbonden zit binnenin de deur. Er klikt wel iets maar je hoort niet die 'plok' dat de deur open gaat.
Als je dan de deur van binnenuit opent is het daarna weer goed, ook van buiten, dus echt permanent kapot is het ook niet. Het gebeurt ook soms wel/soms niet, maar is niet afhankelijk van temperatuur ofzo (die is constant is mijn garage).
Dus ik neem aan dat er ergens een verbinding is gebroken of versleten, of er iets gesmeerd moet worden?
Heeft iemand hier ervaring mee? Ik heb al wat YouTube onderzoek gedaan maar ben dit nog niet tegengekomen. Wel heel slot vervangen (VolvoSweden) maar ik wil graag eerst weten hoe het werkt zodat ik begrijp waardoor dit gebeurt, en ik gericht iets kan aanpakken.
Deze video van VolvoSweden legt het heel goed uit bij een voordeur, in de comments lees ik dat de achterdeur ongeveer hetzelfde is, maar ik snap nogsteeds niet helemaal hoe de deurhendel aan de binnenkant en buitenkant elkaar beinvloeden.
martijn-a
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 49
Subject:

Re: Achterdeur opent soms niet van buitenaf

· 
Posted: 26.10.2021 - 14:27  ·  #2
In de video is te zien dat na montage van het handvat aan de buitenzijde daarna aan de binnenzijde iets vastgezet wordt.
Het lijkt mij aannemelijk dat dit bij jou niet lekker werkt.

Selected quotes for multi-quoting:   0