Quote door Bolbo
Het merk wat Volvo monteert (alle gasveren) is Stabilus. Andere merken zijn niet aan te raden, met name de goedkopere hebben geen rem aan het einde waardoor de klep met kracht tegen de eindstop aanzwiept en dat kan op den duur voor problemen zorgen. Stabilus kopen en geen zorgen over maken. Ik heb deze gemonteerd aan de achterklep van 2 V70s (P2 en P3) en ook bij de motorkap van mijn P3 (1 vervangen bleek al voldoende om de klep netjes te laten staan) en ook nog onder de laadvloer van de achterklep. Als laatste zijn er nog de kleine gasveertjes voor het metalen hondenrek, die heb ik nog niet vervangen maar zijn bij mij ook aan vervanging toe.
In mijn WDB staat wel een detailbeschrijving van de vervanging bij de P3; is ook een goede video over van VolvoSweden op Youtube. Zorg in ieder geval dat je de klep ondersteunt als je de gasveer losmaakt want die komt met een rotvaart naar beneden kan ik je zeggen.
Bedankt voor de tip ! dan ga ik naar dat merk op zoek !
en inderdaad ik had het kanaal van VolvoSweden ook al gevonden voor de achterlichtmodificatie.. dat staat echt 10x beter btw !
En hem dus ook gevonden voor de achterklep fix !