Quote door Rossi
Quote door FritsieV70
Quote door Walterj
Volgens mij is het alleen een weerstand die tussen de plus van het achterlicht en de plusvan het remlicht zit. Daardoor is er een klein stroompje waardoor de remlichten iets oplichten. Maar ja, vind het maar uit dat het goed werkt.....
Naar aanleiding van een post op een Engels Volvo forum onderdelen besteld om bovenstaande upgrade zelf te kunnen maken. Zo moeilijk is het niet en rectificeert de €30+ voor mij niet.
Wat heb je nodig?
- Resistor 47ohm/10watt (anders brand de bovenste verticale balk (de oude remverlichting) te fel).
- Diode 1N5402 (stroom 1 kant op, om te voorkomen dat de verlichting harder gaat branden bij het remmen).
- 5A draadzekering (voor de zekerheid).
- Aansluiting materiaal (2,8mm male blade terminal, posi tap of scotch lock, nog even kijken wat goed en veilig te installeren is) om niet in de geel/violette kabel (license plate light) en grijs/bruine kabel (break light) te hoeven knippen om deze unit ertussen te zetten.
Mochten mensen bovenstaande onderdeeltjes nodig hebben dan hoor ik het wel. Kon dat spul alleen in bulk kopen haha.
Nou, tegen concurrerende prijs wil ik afnemer zijn!
Zelf in elkaar knutselen gaat hem voor mij niet zijn..