Waarschijnlijk heb je hetzelfde onderstel als onder mijn V70, met de schokdemper midden in de onderste draagarm ipv op een nok tegen de zijkant ervan.
Vergis je niet, dat onderstel kan flink terug vechten.
Met name het plaatsen van de nieuwe veer lijkt onmogelijk, deze wil kantelen wanneer ie bijna op z'n plek zit.
Het probleem zit erin dat de veer gecomprimeerd geplaatst moet worden, maar dat er eigenlijk geen ruimte voor veerspanners is.
Daar is wel het 1 en ander al over te vinden alhier, maar er is nog geen eenduidige how-to methode uit gerold.
De één haalt de onderste draagarm aan de binnenkant los, de ander aan de fusee kant. Weer anderen hebben succes bereikt door de spoorstang te lossen.
Controleer gelijk de voorste rubber bus waarmee de spoorstang in het subframe hangt, die durven nog wel eens te verslijten.
Maar liefst 2 filmpjes heb ik kunnen vinden.
De ene kan ik alleen met ondertiteling volgen, maar de beelden waren voor mij al uiterst behulpzaam.
Nr 1, let op hoe hij een potkrik gebruikt om het geheel naar beneden te manoeuvreren.
De ander is iemand die verlagings veren plaatst.
Nr 2. Bij verlaging heb je dat gevecht met die veer niet zo, maar de hele procedure is hier wel duidelijk te volgen.
Jeroen Spock hier op het forum heeft succes bereikt door de nieuwe veer met tie ribs gecomprimeerd te houden tijdens het plaatsen.
Een beetje spannend maar het werkt wel.
Succes ermee!
Ps. Zelf heb ik er ook al eens een stukje over geschreven
Hier halverwege de post te vinden.
Haynes schrijft dat ze meerdere manieren uitgeprobeerd hebben maar niet tot een resultaat zijn gekomen die ze willen publiceren... Good luck!