Hallo allemaal, ik ben zelf sinds een paar maanden heel gelukkig aan het rondrijden met een XC90 die me erg goed bevalt en nu is onze tweede auto ook een beetje toe aan vervanging. Mijn vriendin en ik zijn redelijk gecharmeerd van de XC70 in dit geval. Bij ons in de buurt staat een net exemplaar te koop voor een acceptabele prijs (minder dan 4000 euro).
Mooi blauw, met Xenon, standkachel, HU-803 radio, net interieur en uiterlijk in goede staat. Banden zijn zgan nieuw, APK is goed en de motor heeft zo te zien aan de boekjes alle onderhoud gehad.
Nu de vraag, Dit is een 2.5T benzineuitvoering met 360 K op de teller (distributie en waterpomp bij 350K vervangen). Merk je niets van aan de auto, alles werkt zoals het hoort en de auto voelt ook niet uitgeleefd aan, heeft wel een paar Kleine schoonheidsfoutjes in het interieur maar verbazend weinig.
Mijn vriendin zal er ca. 15K per jaar mee rijden en ik doe al het onderhoud zelf of bij grote klussen met een goede garagekennis van me. daar ben ik niet bang voor. Weet alleen niet wat deze benzinemotoren aankunnen bij goed onderhoud en gebruik. Het blijft altijd een gok maar toch.
De motor loopt heel netjes zonder bijgeluiden etc. Transmissie is soepel en ook de Geartronic werkt goed. wat dat betreft heb ik er wel een goed gevoel bij.
Twee zaken die aandacht behoeven, bij hard remmen trilt het stuur redelijk wat, ga ervanuit dat dit een setje verse schijven en blokken zal betekenen, houd ik rekening mee bij aanschaf en kan qua prijs.
bij flauwe bochten voel je het stuur af en toe terugduwen, mijn XC90 had dit ook in het begin en spoelen met verse groene Pentosil olie loste dat helemaal op. In deze SBK zit een ATF achtige olie en ik gok er een beetje op dat die het problem verergert. Het kan een stuurhuis zijn natuurlijk maar ja, dat is dan mijn gok.
Iemand adviezen of ideeen hierbij ?
Mooi blauw, met Xenon, standkachel, HU-803 radio, net interieur en uiterlijk in goede staat. Banden zijn zgan nieuw, APK is goed en de motor heeft zo te zien aan de boekjes alle onderhoud gehad.
Nu de vraag, Dit is een 2.5T benzineuitvoering met 360 K op de teller (distributie en waterpomp bij 350K vervangen). Merk je niets van aan de auto, alles werkt zoals het hoort en de auto voelt ook niet uitgeleefd aan, heeft wel een paar Kleine schoonheidsfoutjes in het interieur maar verbazend weinig.
Mijn vriendin zal er ca. 15K per jaar mee rijden en ik doe al het onderhoud zelf of bij grote klussen met een goede garagekennis van me. daar ben ik niet bang voor. Weet alleen niet wat deze benzinemotoren aankunnen bij goed onderhoud en gebruik. Het blijft altijd een gok maar toch.
De motor loopt heel netjes zonder bijgeluiden etc. Transmissie is soepel en ook de Geartronic werkt goed. wat dat betreft heb ik er wel een goed gevoel bij.
Twee zaken die aandacht behoeven, bij hard remmen trilt het stuur redelijk wat, ga ervanuit dat dit een setje verse schijven en blokken zal betekenen, houd ik rekening mee bij aanschaf en kan qua prijs.
bij flauwe bochten voel je het stuur af en toe terugduwen, mijn XC90 had dit ook in het begin en spoelen met verse groene Pentosil olie loste dat helemaal op. In deze SBK zit een ATF achtige olie en ik gok er een beetje op dat die het problem verergert. Het kan een stuurhuis zijn natuurlijk maar ja, dat is dan mijn gok.
Iemand adviezen of ideeen hierbij ?