Mijn 2001 V70 2.4 140pk benzine met 241.000km heeft al een tijdje een hoog aangrijpingspunt. Laatste 1-2cm vd slag grijpt de koppeling aan. Hij is vrij zwaar te bedienen, maar slipt niet.
Ik had er eerst het idee om er door mee te rijden tot de eerste slip, maar begin nu te twijfelen.
De auto trilt ook sinds 3 maanden, vooral onder belasting. Ik dacht eerst aan uitlijnen en in het erge geval de aandrijfassen. Na 3 bandensets, 4x balanceren, uitlijnen en 2x controle aandrijfassen twijfel ik daaraan. De auto rijdt weer voor 80% trillingvrij, maar ik blijf een trilling voelen onder belasting. Zou dit met het DM vliegwiel te maken hebben?
Bij verwisseling vd koppeling (en vliegwiel), waarom zou je de bak en motor er niet aan de bovenkant uithalen? Het lijkt me zo onhandig om eronder aan het rommelen te zijn...
Ik had er eerst het idee om er door mee te rijden tot de eerste slip, maar begin nu te twijfelen.
De auto trilt ook sinds 3 maanden, vooral onder belasting. Ik dacht eerst aan uitlijnen en in het erge geval de aandrijfassen. Na 3 bandensets, 4x balanceren, uitlijnen en 2x controle aandrijfassen twijfel ik daaraan. De auto rijdt weer voor 80% trillingvrij, maar ik blijf een trilling voelen onder belasting. Zou dit met het DM vliegwiel te maken hebben?
Bij verwisseling vd koppeling (en vliegwiel), waarom zou je de bak en motor er niet aan de bovenkant uithalen? Het lijkt me zo onhandig om eronder aan het rommelen te zijn...