Zie nu dat ik in 2019 de dempers en armen heb gedaan.. Ik dacht 2020; time flies blijkbaar.
Ik heb toen wel even getwijfeld over de B6.. maar wou geen (spijkerharde) Volvo. Mijn vorige kar was een 206 GTI en na een dikke 4,5 jaar wou ik “ sport onderstel” meer. Maar dat zal best persoonlijk zijn dus fakkel me niet af, ik ben tenslotte over de 50..
(Ik lees dat mensen erg blij zijn met die demper en het niet te straf vinden, maar nogmaals: het ging om mij en mijn auto)
Voor mij mocht het iets straffer maar niet te gek: de Billstein B4 bleek perfect hiervoor te zijn.
Qua oude dempers:
Ik merkte het aan: bochtengedrag niet bepaald dynamisch; auto schommelde nogal als deze op een rijbaan stilstond en een vrachtwagen stoof voorbij. Dus een beetje doordeinen bij de duwtest, dat soort dingen.
Ik wou in elk geval een veilige auto die ook kon uitwijken in geval van nood oid.
Hier paar foto’s van het bestel spul. Ik heb nog ergens een lijstje met de volvo onderdeel / bestelnummers voor mijn S60, kan voor jou weer iets anders zijn natuurlijk.
Motointegrator had toen geen Billstein dempers dus die via Daparto - Qparts gekocht. Laat je niet voor de gek houden op die site met de gratis verzendkosten voor sommige aanbieders, dat geldt alleen voor DLD zelf.
O ja, een van de set toplagers had ik per ongeluk Febi besteld ipv Sachs maar het kwam prima uit, paste perfect en voldoet uitstekend voor mij..
Succes hooor.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).