Hallo Allemaal,
Hopelijk kan ik hier terecht voor wat adviezen, ik zal me even kort voorstellen.
Momenteel rijd ik een VW Passat Variant V5 uit 2001, al rijdt deze nog prima ben ik wel wel aan het oriënteren naar wat anders. Na ruim 7 jaar bezit wordt het tijd voor wat nieuwers. De auto heeft mij en m'n gezin twee zomervakanties achter elkaar in de "steek" gelaten met kleine defecten (eerste keer een defecte bobine en de tweede keer een defecte krukas sensor). Ondanks het feit dat ik nooit heb bezuinigd op onderhoud heeft hierdoor het vertrouwen in de auto een spreekwoordelijke "deuk opgelopen" (al zijn dit zaken waar je weinig aan kan doen en misschien eerder te wijten zijn aan de leeftijd).
Ik rijd jaarlijks weinig kilometers (ongeveer 10.000km tot 12.000km) en vrijwel alles privé; met name vakanties met vouwwagen en volle bepakking.
Met dit aantal kilometers zal benzine de beste en meest logische keuze zijn, vandaar dat ik zoek naar een V70 vanaf 2010 tot 2012 met een fatsoenlijk vermogen en een budget van rond de 20.000 euro.
Motor:
- 2.5T is volgens mij erg betrouwbaar maar oud(er) en dorstig.
- 2.0T (volgens mij een Ford blok met turbo van Volvo zelf) heeft lekker veel koppel
- T4 (1.6 van Ford) zal het zuinigste zijn, maar is een echte downsize motor waar ik (misschien onterecht) m'n twijfels over heb.
- 3.2 zal zeer dorstig zijn en zal qua wegenbelasting en onderhoud te prijziger worden.
Versies en zwakke punten:
- 2.0T R-Design (voor facelift)?
- T4 Limited Edition (facelift)?
- Niveau regeling is dat een optie of standaard bij deze generatie?
- Voordelen Momentum/Summum/etc. tov lease pakketten zoals hierboven staat beschreven?
Wie kan mij voorzien van wat nuttige tips?
Alvast bedankt,
Gijs
Hopelijk kan ik hier terecht voor wat adviezen, ik zal me even kort voorstellen.
Momenteel rijd ik een VW Passat Variant V5 uit 2001, al rijdt deze nog prima ben ik wel wel aan het oriënteren naar wat anders. Na ruim 7 jaar bezit wordt het tijd voor wat nieuwers. De auto heeft mij en m'n gezin twee zomervakanties achter elkaar in de "steek" gelaten met kleine defecten (eerste keer een defecte bobine en de tweede keer een defecte krukas sensor). Ondanks het feit dat ik nooit heb bezuinigd op onderhoud heeft hierdoor het vertrouwen in de auto een spreekwoordelijke "deuk opgelopen" (al zijn dit zaken waar je weinig aan kan doen en misschien eerder te wijten zijn aan de leeftijd).
Ik rijd jaarlijks weinig kilometers (ongeveer 10.000km tot 12.000km) en vrijwel alles privé; met name vakanties met vouwwagen en volle bepakking.
Met dit aantal kilometers zal benzine de beste en meest logische keuze zijn, vandaar dat ik zoek naar een V70 vanaf 2010 tot 2012 met een fatsoenlijk vermogen en een budget van rond de 20.000 euro.
Motor:
- 2.5T is volgens mij erg betrouwbaar maar oud(er) en dorstig.
- 2.0T (volgens mij een Ford blok met turbo van Volvo zelf) heeft lekker veel koppel
- T4 (1.6 van Ford) zal het zuinigste zijn, maar is een echte downsize motor waar ik (misschien onterecht) m'n twijfels over heb.
- 3.2 zal zeer dorstig zijn en zal qua wegenbelasting en onderhoud te prijziger worden.
Versies en zwakke punten:
- 2.0T R-Design (voor facelift)?
- T4 Limited Edition (facelift)?
- Niveau regeling is dat een optie of standaard bij deze generatie?
- Voordelen Momentum/Summum/etc. tov lease pakketten zoals hierboven staat beschreven?
Wie kan mij voorzien van wat nuttige tips?
Alvast bedankt,
Gijs