Advies gezocht voor XC70

JMA1992
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 32
Subject:

Advies gezocht voor XC70

· 
Posted: 02.11.2024 - 15:29  ·  #1
Bonjour,

Vandaag ben ik samen met mijn maat op pad gegaan om een XC90 te kopen. Hij heeft deze gevonden en bij diezelfde zaak stond een XC70. Op slag verliefd, exact wat ik zoek. Althans, ben niet op zoek, maar je weet hoe dat gaat.

Het gaat om deze auto;

XC70

Ik heb al veel gelezen op dit forum over hoe onder andere een automaat te controleren, waar op te letten op algemene zaken, etc etc. Dus best wel kritisch naar gekeken en een stukje mee gereden. Loopt werkelijk waar als een zonnetje. Schakelt soepel en vloeiend over. Geen gekke bonken, tikken of andere dingen.

Één puntje waar ik mee zit is de km stand van 379K. Nu hoeft dat niet veel te zeggen, ik vind hem soepeler rijden dan mijn V70 met 180.000 km. Dan heb ik het niet alleen over de motor maar ook over het sturen, bochtenwerk, maneuvreren, het totale plaatje.

Het andere puntje is de antiskid service die vereist is. Hij gaat er naar kijken maar kan niet garanderen dat hij dit kan oplossen. Als de auto vanuit stilstand op een natte polderweg volle bak optrekt dan spint hij even met alle vier de wielen. Lijkt mij dat AWD dat juist hoort te voorkomen? Nu moet ik zeggen dat ik van de Hifly Allseason ook allerminst gecharmeerd ben. Ze zijn nieuw, maar ik vind het troep.

Kunnen jullie eens naar de link kijken? Of jullie iets opvalt? Het onderhoudsboekje is keurig ingevuld. Lijkt een goed onderhouden auto te zijn, zo voelt deze ook aan.

Alvast bedankt voor de genomen moeite.
ries123
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

Re: Advies gezocht voor XC70

· 
Posted: 02.11.2024 - 16:15  ·  #2
Wat een geld voor een auto met deze KM's.. En er dan van die flut banden onder liggen krijg ik al twijfels bij de kwaliteit van het uitgevoerde onderhoud en de gebruikte onderdelen. Verder hebben de autohandelaren in Brabant niet zo'n beste naam, maar dat zegt weer niet dat alle aangeboden auto's slecht zijn.

Ik persoonlijk zou verder kijken voor dat geld. Voor 1000 meer staat er een mooie T5 benzine te koop met minder km's.
JMA1992
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.11.2024 - 17:03  ·  #3
Quote door ries123

Wat een geld voor een auto met deze KM's.. En er dan van die flut banden onder liggen krijg ik al twijfels bij de kwaliteit van het uitgevoerde onderhoud en de gebruikte onderdelen. Verder hebben de autohandelaren in Brabant niet zo'n beste naam, maar dat zegt weer niet dat alle aangeboden auto's slecht zijn.

Ik persoonlijk zou verder kijken voor dat geld. Voor 1000 meer staat er een mooie T5 benzine te koop met minder km's.

Bedankt voor je reactie. De banden zijn echt nieuw nieuw dus ik vermoed een keuze van de verkoper om toch de auto met nieuwe banden af te kunnen leveren.

Ik neem je advies in beraad. Thanks.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 02.11.2024 - 17:52  ·  #4
Kan me we vinden in Richards gedachte. Misschien eens contact opnemen ter info met de garages in de boekjes ? Misschien dat de anti skid melding bij hun al bekend was.

Zover ik weet is dat een melding die als die eenmaal hardnekkig aanwezig is, je m niet zomaar kwijt raakt…

Melde de verkoper dat overigens uit zichzelf of kwam jij daar achter ?
[-Tom-]
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 38
Homepage: fs1forum.com
Subject:

· 
Posted: 02.11.2024 - 18:02  ·  #5
Poah ik vind het ook wel een klap geld voor die leeftijd en die km-stand.
Ik zou ook kritisch naar het onderstel kijken. Met deze km-stand moet alles minstens al 1x vernieuwd zijn (schokdempers voor en achter, veerpootlagers draagarmen etc.).
JMA1992
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 02.11.2024 - 18:06  ·  #6
Quote door MTE

Kan me we vinden in Richards gedachte. Misschien eens contact opnemen ter info met de garages in de boekjes ? Misschien dat de anti skid melding bij hun al bekend was.

Zover ik weet is dat een melding die als die eenmaal hardnekkig aanwezig is, je m niet zomaar kwijt raakt…

Melde de verkoper dat overigens uit zichzelf of kwam jij daar achter ?

Wat zou dat kunnen zijn dan? Hij kwam er zelf mee.

Ik vroeg hem zomaar ter interesse wat de mijne voor inruil zou opbrengen. Hij zegt(lang verhaal kort) nou vanwege de lage km stand kan je deze niet inruilen omdat we vanwege principe geen geld toe geven. Dus de prijs kan wel hoog zijn voor deze auto maar als de inruil dat ook is heb ik minder moeite. Vandaar mijn interesse. Maar ik ga niet over 1 dag ijs. Ik kan hem wel inruilen op de xc70 en de auto van mijn maat. Dus dat spelletje speelt.
MTE
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 53
Subject:

· 
Posted: 02.11.2024 - 18:15  ·  #7
Gooi maar in Google ; “ anti skid v70forum” dan heb je wat leesvoer.

Als je zo’n xc70 graag wilt hebben zou ik bij zo’n km stand liever niet bij zo’n handelaar kijken . De kans dat een handelaar zelf nog iets aan zo’n wagen gedaan heeft afgezien van de wasstraat is niet (zo heel )groot. Zijn marge heeft hij al in die prijs zitten dus voor een stuk minder zou je zelf zoiets ook kunnen vinden en dan houd je nog iets over voor de eerste kosten.
Knoem
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

· 
Posted: 02.11.2024 - 19:21  ·  #8
Kan van alles zijn, maar een hoop geld voor een auto met deze km. Of er moet aantoonbaar van alles aan zijn gedaan. Die xc90 die ze aanbieden zou ik ook lekker laten staan. Die uitvoering staat niet echt bekend om zijn betrouwbaarheid of je moet er bewust voor kiezen.

Succ6 met de zoektocht naar een mooi exemplaar. Ik kijk zelf ook al een tijdje rond voor een xc70 tussen 2005-2007. Aanbod is beperkt. Of geïmporteerd, of er is van alles aan gedaan of heel erg aan de prijs.
JMA1992
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.11.2024 - 12:40  ·  #9
Quote door MTE

Gooi maar in Google ; “ anti skid v70forum” dan heb je wat leesvoer.

Als je zo’n xc70 graag wilt hebben zou ik bij zo’n km stand liever niet bij zo’n handelaar kijken . De kans dat een handelaar zelf nog iets aan zo’n wagen gedaan heeft afgezien van de wasstraat is niet (zo heel )groot. Zijn marge heeft hij al in die prijs zitten dus voor een stuk minder zou je zelf zoiets ook kunnen vinden en dan houd je nog iets over voor de eerste kosten.

Nou ik heb op zich wel een goede indruk van die man. Even een poos mee gesproken en is wel een gepassioneerd Volvo liefhebber. Uiteindelijk moet je het altijd maar afwachten, heb ook auto's bij merkdealers vandaan gehaald die beroerd zijn afgeleverd of waarbij afspraken niet nagekomen worden.

Ik ben vooral benieuwd naar waar op te letten met zo een hoge km stand. Ik denk namelijk dat zo een km stand niet gehaald kan worden zonder goed onderhoud. Ik begon ook sceptisch aan de proefrit, zo van dan heb ik toch eens er in gereden. Maar ben zeer positief verrast. De auto ziet er ook niet uitgeleefd uit maar het zou mijn eerste AWD worden, en mijn eerste auto met zo een hoge km stand.
Maartjinski
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 03.11.2024 - 15:34  ·  #10
Quote door ries123

Verder hebben de autohandelaren in Brabant niet zo'n beste naam, maar dat zegt weer niet dat alle aangeboden auto's slecht zijn.

Ben best benieuwd waar dit op gestaafd is
ries123
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 03.11.2024 - 16:15  ·  #11
Quote door Maartjinski

Quote door ries123

Verder hebben de autohandelaren in Brabant niet zo'n beste naam, maar dat zegt weer niet dat alle aangeboden auto's slecht zijn.

Ben best benieuwd waar dit op gestaafd is

Leg je oor maar eens te luister in autoland, dan zal je dit vaak horen. Apeldoorn, Brabant, de grensregio..
Maartjinski
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 03.11.2024 - 17:26  ·  #12
Toevalligerwijs heb ik mijn auto ook bij dit bedrijf gekocht.
Het gesprek was toen ook prettig en hun eigen garage heeft toen een paar reparaties gedaan waar ik niet eens naar gevraagd had.

Dat ze geen garantie geven op het verhelpen van de "anti skid service vereist" geeft wel aan dat dat ongelooflijk in de papieren kan gaan lopen.
Daar bovenop de vage banden en bijvoorbeeld de foto van het logo op de smerige achterkant, doen mij niet overtuigen dat deze auto de juiste aandacht heeft gehad om deze vraagprijs te verantwoorden.

Voordeel is dat ze hem voor je op een brug kunnen zetten zodat je hem uitgebreid kunt bekijken.
trabbit
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.11.2024 - 17:36  ·  #13
Anti skid kan ook meevallen, al vida eraan gehangen? Maar het bedrag is erg hoog en dan met een foutmelding... Ik zou hem lekker laten staan.
dbs1
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 03.11.2024 - 18:50  ·  #14
Quote door JMA1992

Het andere puntje is de antiskid service die vereist is. Hij gaat er naar kijken maar kan niet garanderen dat hij dit kan oplossen. Als de auto vanuit stilstand op een natte polderweg volle bak optrekt dan spint hij even met alle vier de wielen. Lijkt mij dat AWD dat juist hoort te voorkomen? Nu moet ik zeggen dat ik van de Hifly Allseason ook allerminst gecharmeerd ben. Ze zijn nieuw, maar ik vind het troep.

In de link kun je mijn mening over de Hifly All season lezen. Het is inderdaad troep, verbaasd me niets dat je zelfs met AWD nog wielspin had. Met FWD was het al helemaal niks.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 03.11.2024 - 21:29  ·  #15
Zoals eerder gemeld is de auto mbt de anti skid melding al uitgelezen met vida om te achterhalen waar het aan ligt? kan bv een sensor zijn. bij deze melding verwaacht ik iig een foutcode.

Selected quotes for multi-quoting:   0