Beste forumleden, ik ben al een tijdje op zoek naar een nieuwe Volvo V70 LPG na mijn vorige V40 LPG van 230.000 naar 450.000 te hebben gereden. Voornaamste reden van nieuwe koop is dat de V40 echt aan zijn eind lijkt te komen (we rijden al een tijdje zonder ABS) en we willen graag gas onderbouw zodat we meer ruimte met achterbank naar beneden kunnen creëren. De kinderen worden ook groter, dus een ruimere auto is gewenst. Ik rijd redelijk veel voor mijn werk (25.000 pj) maar gebruik de auto ook voor familie en vakantie. En kitebuggien zoals te zien op mijn profiel foto
Ik zoek een degelijke V70 LPG onderbouw voor tussen de 4000 en 8000 euro.
Waar ik advies van jullie hoop te krijgen zijn omtrent de volgende punten:
- Wat is belangrijker, minder kilometers of jonger in leeftijd? DIt is denk ik de belangrijkste vraag.
Neem ik bijv. een V70 met 200.000 uit 2001 of liever een met 300.000 uit 2003?
- Ik kom soms de XC tegen. Zoals ik het zie betaal ik ietsje meer (auto, wegenbelasting en misschien ook zelfs onderhoud?) Is de XC het waard? Wat zijn echt de voordelen?
Deze hier lijkt me dus wel wat. Niet veel kilometers, maar wel een auto uit 2000…
– Ik heb gehoord dat ik echt een V70 uit 2003 of later moet proberen omdat daar de ophanging sterk van is verbeterd. Klopt dit?
- Bij ongeveer 250.000 zouden met LPG er nieuwe kleppen komen bij de beurt. Klopt dit en zijn er meer dingen voor mij zoals dit om op te letten?
- Misschien is er feedback over de overstap naar een V70. Iets meer wegenbelasting, iets meer verbruik, grotere auto. Verder nog dingen? We zouden namelijk ook weer een tweedehands V40 met gas onderbouw kunnen aanschaffen.
Uiteraard zijn linkjes naar meer info hieromtrent ook welkom. Zelf kwam ik op de Volvo website niet zoveel tegen en hielp wikipedia me een beetje. Verder krijg je met google vooral veel verkoop links, niet zozeer informatie.
Elke reactie is bijzonder gewaardeerd.
Groetjes,
Leo van der Hoef
Ik zoek een degelijke V70 LPG onderbouw voor tussen de 4000 en 8000 euro.
Waar ik advies van jullie hoop te krijgen zijn omtrent de volgende punten:
- Wat is belangrijker, minder kilometers of jonger in leeftijd? DIt is denk ik de belangrijkste vraag.
Neem ik bijv. een V70 met 200.000 uit 2001 of liever een met 300.000 uit 2003?
- Ik kom soms de XC tegen. Zoals ik het zie betaal ik ietsje meer (auto, wegenbelasting en misschien ook zelfs onderhoud?) Is de XC het waard? Wat zijn echt de voordelen?
Deze hier lijkt me dus wel wat. Niet veel kilometers, maar wel een auto uit 2000…
– Ik heb gehoord dat ik echt een V70 uit 2003 of later moet proberen omdat daar de ophanging sterk van is verbeterd. Klopt dit?
- Bij ongeveer 250.000 zouden met LPG er nieuwe kleppen komen bij de beurt. Klopt dit en zijn er meer dingen voor mij zoals dit om op te letten?
- Misschien is er feedback over de overstap naar een V70. Iets meer wegenbelasting, iets meer verbruik, grotere auto. Verder nog dingen? We zouden namelijk ook weer een tweedehands V40 met gas onderbouw kunnen aanschaffen.
Uiteraard zijn linkjes naar meer info hieromtrent ook welkom. Zelf kwam ik op de Volvo website niet zoveel tegen en hielp wikipedia me een beetje. Verder krijg je met google vooral veel verkoop links, niet zozeer informatie.
Elke reactie is bijzonder gewaardeerd.
Groetjes,
Leo van der Hoef