Mannen ik ben jullie advies nodig.
Mijn V70 classic heeft 460 K achter de kiezen en verbruikt koelvloeistof gisteren na een rit 2 liter moeten bijvuillen, koelsysteem lijkt leeg te lopen maar bij het losdraaien van de vuldop stroomt het reservoir weer vol, (nog) geen witte rookgordijn achter de auto wat wel opvalt is dat de koelvloeistof theekleurig wordt de olie lijkt goed geen mayo
2e probleem is de koppeling , op zich werkt deze goed maar de heeft hetzelfde geluid als "raad het geluid" topic, dus waarschijnlijk ook de drukgroep,
nu kan ik 2 dingen doen...
1: nieuwe koppakking,distributie,waterpomp,trekbouten,drukgroep en koppelingsplaten etc
dan heb nog steeds een oud blok met nieuwe onderdelen
of
2: ik kan een motor kopen zelfde nummer nl een bs5252S met maar 75 K achter de kiezen
die motor is van 98 heeft zo goed als nieuwe koppelingsplaten en is eigenlijk als nieuw
deze motor kost mij 500 euro ik denk dat ik er alleen een nieuwe riem omleg vanwege de leeftijd
dus graag jullie advies....tnx
Mijn V70 classic heeft 460 K achter de kiezen en verbruikt koelvloeistof gisteren na een rit 2 liter moeten bijvuillen, koelsysteem lijkt leeg te lopen maar bij het losdraaien van de vuldop stroomt het reservoir weer vol, (nog) geen witte rookgordijn achter de auto wat wel opvalt is dat de koelvloeistof theekleurig wordt de olie lijkt goed geen mayo
2e probleem is de koppeling , op zich werkt deze goed maar de heeft hetzelfde geluid als "raad het geluid" topic, dus waarschijnlijk ook de drukgroep,
nu kan ik 2 dingen doen...
1: nieuwe koppakking,distributie,waterpomp,trekbouten,drukgroep en koppelingsplaten etc
dan heb nog steeds een oud blok met nieuwe onderdelen
of
2: ik kan een motor kopen zelfde nummer nl een bs5252S met maar 75 K achter de kiezen
die motor is van 98 heeft zo goed als nieuwe koppelingsplaten en is eigenlijk als nieuw
deze motor kost mij 500 euro ik denk dat ik er alleen een nieuwe riem omleg vanwege de leeftijd
dus graag jullie advies....tnx