advies: D3 of D5

domoticom
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

advies: D3 of D5

· 
Posted: 04.09.2016 - 11:05  ·  #1
Hoi, Mijn V70 van 2007 met 2.4D (163pk) automaat summum is langzaam aan vervanging toe. Een HEERLIJKE auto!!!

Ik wil sowieso weer een V70 met 5 cilinder diesel, en ging tot nu toe uit van een D5 met 215pk en automaat. Maar die D5 optie maakt de keuze redelijk beperkt op bv marktplaats.

Een D3 is ook een 5 cilinder met ongeveer dezelfde eigenschappen als een D5, maar heb geen ervaring hiermee. Ik heb een testrit gemaakt in een D3, maar dat was te kort om echt een oordeel te vormen over de D3

Heeft iemand toevallig dezelfde afweging gemaakt en kan mij helpen de keuze eenvoudiger te maken ?

Thnx!
guntherk
Forumlid.
Subject:

Re: advies: D3 of D5

· 
Posted: 12.12.2016 - 22:13  ·  #2
Ik heb voor een vergelijkbare keuze gestaan. Weliswaar geen V70 maar een S60 maar wel de keuze D3 of D5. Mede doordat er bijna geen D5's te vinden zijn (model 2010-) heb ik uiteindelijk een mooie D3 gevonden. Een vriend van mij heeft een V70 D5 (205 pk) en ja, de blokken schelen wel. Maar het verschil zit met name na de 3.000 toeren. De D3 is dan aan het einde van z'n maximum koppel, de D5 loopt nog 1.000 toeren verder voordat het afneemt. Het zal vooral afhangen van je rijstijl of je dat extra stuk power van de D5 in de praktijk zult gebruiken. Met rustig rijden schakel je boven de 2.000 toeren op, onder de 1.500 toeren terug, trek je een keer wat door dan is 3.000 - 3.500 meer dan genoeg. En zeker, meer is altijd lekkerder, maar ik vind de meerwaarde in de praktijk vrij beperkt. Qua koppel schelen ze slechts 5% van elkaar en het top vermogen zit in een gebied waar ik met een diesel nooit kom.

Dus ja, als je twee gelijkwaardige wagens vindt pak dan de D5, zodra je concessies moet doen op opties, zou ik de meerwaarde van de D5 nauwelijks meetellen.

Hele subjectief maar wellicht kun je er iets mee. En misschien ben je inmiddels al voorzien. :-)
olaf
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.12.2016 - 22:45  ·  #3
Ik weet niet waar je zoekt , maar ik zoek er altijd een in Duitsland op , wel bij de dealers over het algemeen .
Tijdens de zoektocht stonden er maar 2 d5 te koop in ned 2013 bj .
In Duitsland meer en beter aangekleed , plus een financieel voordeel door zelf in te voeren .

Erg leuk om te doen vind ik altijd .
Heb nu een 5d 215pk met een ecotune erop , vorige week in een d3 gereden van kennis , is verschil , zeker wel , maar of je dat het waard vind moet je zelf bepalen ..
Tanis
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 13.12.2016 - 07:13  ·  #4
Van die leeftijd loont het zeker om te importeren uit bv Duitsland. Ook als je dit laat doen scheelt het nog steeds behoorlijk. Plus veel meer keuze, en vaak beter uitgeruste auto's.
Succes met de zoektocht!
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.12.2016 - 07:22  ·  #5
Quote door Tanis

Van die leeftijd loont het zeker om te importeren uit bv Duitsland. Ook als je dit laat doen scheelt het nog steeds behoorlijk. Plus veel meer keuze, en vaak beter uitgeruste auto's.
Succes met de zoektocht!

Dat laten doen , is eigenlijk waar ik het meest huiverig voor ben , laatst toch ook weer in het nieuws met de terug gedraaide km standen .
En dat gebeurt vooral in de handel/import&export , in eigen beheer ondervang je dat in dit geval .
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 13.12.2016 - 09:26  ·  #6
als je een (import) auto koopt waarvan de onderhoudshistorie onbekend is, ben je zowiezo dom bezig in mijn ogen. het is de goedkoopste manier van geld verdienen; een knappe auto uitzoeken, boekjes wegsmijten, km stand terug draaien, en verkopen met een griepverhaal.
ik heb ook een inportauto gehad, inclusief alle facturen, volledig ingevuld boekje, dan loop je hetzelfde risico als met een nederlandse auto.
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.12.2016 - 10:44  ·  #7
Quote door Waltersan

als je een (import) auto koopt waarvan de onderhoudshistorie onbekend is, ben je zowiezo dom bezig in mijn ogen. het is de goedkoopste manier van geld verdienen; een knappe auto uitzoeken, boekjes wegsmijten, km stand terug draaien, en verkopen met een griepverhaal.
ik heb ook een inportauto gehad, inclusief alle facturen, volledig ingevuld boekje, dan loop je hetzelfde risico als met een nederlandse auto.

De boekjes zijn ook te koop en worden pas gemaakt er is een levendige handel in ,dus ook dat is niet waterdicht .

Maar er zijn ook zeker eerlijke auto's en handelaren .

Een volledig gedocumenteerd voertuig met vooral rekeningen en dus niet alleen een ingevuld boekje dat spreekt voor zich .

Risico hoe je het ook bekijkt is in duitsland gewoon kleiner , gezien de wet en de mentaliteit , maar ook daar kun je ongetwijfeld de mist in .

Je moet gewoon de Nederlander er tussenuit halen , daar zit gewoon een probleem , dat is laatst weer uitgebreid in het nieuws geweest .
Tanis
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 39
Subject:

· 
Posted: 13.12.2016 - 11:33  ·  #8
Dit bedoelde ik ook een beetje, zoek zelf een auto uit, en laat dan eventueel als je dit zelf niet ziet zitten je eigen garage of bekende handelaar deze auto hierheen halen en de papierwinkel regelen. Merkdealers doen dit ook, een auto bij een merkdealer in het buitenland hierheen halen.
olaf
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.12.2016 - 13:25  ·  #9
Het invoeren is makkelijk zelf te doen tegenwoordig , heb het al meerdere keren ondernomen .
Daarmee bespaar je gauw 1000e .
TPR Powerflush
Forumsponsor
Subject:

· 
Posted: 13.12.2016 - 22:00  ·  #10
Als je niet uit Duitsland haalt doe je jezelf tekort.
Ik heb in totaal 8 wagens daar gekocht, en een motorfiets.

Selected quotes for multi-quoting:   0