Hallo allen,
Sinds vannacht ben ik in het bezit van een andere motor. Namelijk complete goed draaiende 2.0 T5 met 211PK zoals de titel al zegt. Deze is compleet met kabelboom, ecu, groene injectoren en andere aanbouwdelen.
Nu heb ik een aantal vragen, maar ik zal eerst uitleggen wat ik van plan ben om er mee te willen doen.
Het blok wil ik iets gaan kietelen met een 19T turbo, een andere chip en eventueel remappen, zodat ik rond de 300-350 pk kom te zitten (Haalbaar?), Met nog eventuele upgrade mogelijkheden in de toekomst.
De motor is lopend zonder kwalen gedemonteerd. Toch nu het blok gedemonteerd is, is het makkelijk om het grote onderhoud gelijk aan te pakken lijkt me?
Mijn vraag is nu wat moet ik allemaal meepakken en is dit met behulp van een goede automonteur (heb ik al) te doen, of is het verstandiger het blok proffessioneel te laten reviseren? (Wat kost een revisie indien nodig?)
Verdere vragen zijn moet ik het blok ook gaan versterken (ivm toekomstplannen), en moet er verder behalve het blok nog onderdelen meegepakt worden? Remmerij heb ik al "Ge-upgrade" naar 302mm, Koppeling komt een "R" koppeling in. Veerpootbruggen voor en achterheb ik al in bezit.
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
Ben benieuwd wat dit project voort gaat brengen, en naar de uitkomst er van.
Met vriendelijke groet,
Nick
Sinds vannacht ben ik in het bezit van een andere motor. Namelijk complete goed draaiende 2.0 T5 met 211PK zoals de titel al zegt. Deze is compleet met kabelboom, ecu, groene injectoren en andere aanbouwdelen.
Nu heb ik een aantal vragen, maar ik zal eerst uitleggen wat ik van plan ben om er mee te willen doen.
Het blok wil ik iets gaan kietelen met een 19T turbo, een andere chip en eventueel remappen, zodat ik rond de 300-350 pk kom te zitten (Haalbaar?), Met nog eventuele upgrade mogelijkheden in de toekomst.
De motor is lopend zonder kwalen gedemonteerd. Toch nu het blok gedemonteerd is, is het makkelijk om het grote onderhoud gelijk aan te pakken lijkt me?
Mijn vraag is nu wat moet ik allemaal meepakken en is dit met behulp van een goede automonteur (heb ik al) te doen, of is het verstandiger het blok proffessioneel te laten reviseren? (Wat kost een revisie indien nodig?)
Verdere vragen zijn moet ik het blok ook gaan versterken (ivm toekomstplannen), en moet er verder behalve het blok nog onderdelen meegepakt worden? Remmerij heb ik al "Ge-upgrade" naar 302mm, Koppeling komt een "R" koppeling in. Veerpootbruggen voor en achterheb ik al in bezit.
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
Ben benieuwd wat dit project voort gaat brengen, en naar de uitkomst er van.
Met vriendelijke groet,
Nick