Advies V70 2.4T of een V70 T5

 
 
 
 
 
Gerald de Groot
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lieren
Leeftijd: 49
Berichten: 598
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Advies V70 2.4T of een V70 T5

 · 
Posted: 20.01.2017 - 22:36  ·  #16
Hij schakelt altijd hetzelfde, ongeacht hoe je er daarvoor mee hebt gereden. Hij past het schakelgedrag niet aan. Dat was met mijn vorige auto (peug 406) wel anders. Dan kon ik altijd goed merken dat mijn vrouw bij de laatste rit flink haast had gehad. Dan lagen de schakelmomenten bij een hoger toerental.
Gerald de Groot
VolvoV70forum member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Lieren
Leeftijd: 49
Berichten: 598
Geregistreerd: 04 / 2014
Subject:

Re: Advies V70 2.4T of een V70 T5

 · 
Posted: 20.01.2017 - 22:44  ·  #17
Ja, is al zo sinds ik hem heb. En eigenlijk vind ik dat wel fijn zo. Wellicht is hij wel zelflerend, maar gaat de aanpassing zo langzaam dat je het niet merkt.
Arnoud_
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht: n/a
Locatie: Noord Brabant
Berichten: 1564
Geregistreerd: 11 / 2015
Subject:

Re: Advies V70 2.4T of een V70 T5

 · 
Posted: 20.01.2017 - 23:14  ·  #18
Ik heb nooit verschil kunnen merken met al mijn automaten. Ik ben na een aantal handgeschakelde auto's overgestapt op een 2.0D met een Powershift, daarna een D3 met een 6-geartronic, daarna een D4 met 8GT en nu een T5 met de oude 5GT, en nog nooit iets gemerkt dat hij zich aanpaste aan mijn rijden. Dat kan of het ultieme compliment zijn, of dat het leren van de automaat complete bollocks is... Geen idee :lol:
scania164
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 372
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Advies V70 2.4T of een V70 T5

 · 
Posted: 21.01.2017 - 00:12  ·  #19
Uitgeharde Klepseals is niet meer zo erg als bij de classic..
De kleppen zijn anders en dichten beter af.
Ook het spruitstuk wat standaard al op de v70n turbo modellen zit is al goed genoeg en velen malen beter dan bij de classic.
Het meeste verschil maakt een goede tune. .alvorens eerst een goede stage 0 gedaan te hebben.
Ik hen al vaker gezegd hier dat chip tuning voor de volvo benzine motoren een heel ander verhaal is dan bij diesels.
Niet iedereen doet dat goed.
Wil je geen geld in tuning steken en wil je gewoon lekker op koppel bij lage toeren rijden dan voldoet een 2.4t echt super.
En de automaat........ik vind hem super mijn niet geartronic... <_<
Voor mij is het wel een groot voordeel dat ik alles zelf kan en doe wbt repareren.

Mocht topic starter advies willen of ergens kijken. ..ik ga zo mee hoor :devil:
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 62
Berichten: 4830
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Advies V70 2.4T of een V70 T5

 · 
Posted: 21.01.2017 - 16:38  ·  #20
Een tussenvraagje.

Als volvo in de top 4 staat voor onderhoud.

Is een golfje met wat opties uit 2000 dan goedkoper in onderhoud?

Dit vraag ik omdat er ladingen v70 of voorliggende modellen rondrijden.
Vraag me af hoeveel onderhoud je nodig hebt bij andere auto's van pakweg 18 jaar oud.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 62
Berichten: 4830
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Advies V70 2.4T of een V70 T5

 · 
Posted: 21.01.2017 - 18:40  ·  #21
Aanschaf 2000
Extra onderhoud 3000
Gewoon alle dempers, vering rubbers enz vervangen.

Dan kun je weer vele jaren rijden.
Maar ja ik ken mensem die kopen een auto voor 20 K en doen hem weg om weer 10K te moeten bijbetalen.

Maar die hebben geen onderhouds kosten.
Bigdog
Administrator
Avatar
Geslacht:
Locatie: De glimlach van Twente
Homepage: volvov70forum.com
Berichten: 39921
Geregistreerd: 07 / 2009
Subject:

Re: Advies V70 2.4T of een V70 T5

 · 
Posted: 21.01.2017 - 18:47  ·  #22
Quote door hermanusb

Maar die hebben geen onderhouds kosten.


Dat is tegenwoordig maar zeer de vraag.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 62
Berichten: 4830
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Advies V70 2.4T of een V70 T5

 · 
Posted: 21.01.2017 - 19:23  ·  #23
Quote door Bigdog

Quote door hermanusb

Maar die hebben geen onderhouds kosten.


Dat is tegenwoordig maar zeer de vraag.


Wel banden en remmen maar niet de dingen waar wij last van hebben.

Maar die hebben een veelvoud van de afschrijving die wij hebben.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: NederBetuwe
Leeftijd: 54
Berichten: 6043
Geregistreerd: 01 / 2013
Subject:

Re: Advies V70 2.4T of een V70 T5

 · 
Posted: 21.01.2017 - 20:43  ·  #24
Quote door hermanusb

Een tussenvraagje.

Als volvo in de top 4 staat voor onderhoud.


Vind dit soort lijst lijstjes altijd een beetje tricky. Want wat zijn de randvoorwaarden hiervan? En als er tussen elk merk bv €100 verschil zit, dan is het een mooie lineaire schaal en zit er tussen 4 en 5 ook €100 verschil.
Bij de autoweek tevredenheidstrofee is er ook een top tien, maar de eerste 40 zitten zo dicht bij elkaar dat het verschil marginaal is. Dus is nummer 2 dan zoveel beter dan nummer 12? Waarschijnlijk niet.

Qua kosten valt het bij mij redelijk mee, ik heb na aanschaf wat achterstallig onderhoud moeten doen, en een aantal zaken preventief vervangen om er weer twee ton mee vooruit te kunnen. Nu rij ik al weer meerdere jaren rond met alleen de gebruikelijke onderhoudskosten. En ja een C1 is goedkoper, maar een V70 is wel een echte auto! Als ik af en toe in een goedkoop bakje mee rij, ben ik daarna toch weer heel blij dat ik weer in mijn eigen auto kan stappen.

Oja, bmw staat ook in de bewuste top 4. Ik heb ook een bmw op de oprit staan, en ik heb nog nooit zo'n goedkope auto gehad qua onderhoud en reparaties.
sweets60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Leeftijd: 42
Berichten: 152
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Advies V70 2.4T of een V70 T5

 · 
Posted: 21.01.2017 - 21:56  ·  #25
Misschien ga ik nu wel iets heel raars zeggen, maar dat is mijn Volvo ervaring. Ten eerste weet ik natuurlijk niet hoeveel je voor een auto wilt betalen en wat haalbaar is. Ik heb die van mij nu 10 jaar, en ik heb hem dus al vanaf dat hij 2 jaar was en 42000km op de klok had staan. Want wat echt, en dan spreek ik uit eigen ervaring. Een hele mooie optie zou zijn, is een T5 vanaf 2005. Dan heb je het facelift model, en heb je naar mijn mening een echte T5 onder je kont zitten. Hij is echt een stuk stiller, maar als je ermee wil gaan dan komt die roffel van de 5 cilinder te voorschijn. Daarin tegen is hij ook echt een stukje sneller als zijn voorganger, vooral veel trekkracht onderin (dus met heel weinig toeren) voel je al echt in je pendaal dat hij ervan door wil. Herkenbare punten van deze T5 zijn, dat hij onder de kap het copy is van de R alleen heeft de R 2 kleurtjes onder de kap, en hij heeft grotere remmen aan de voorkant dan zijn voorganger. En hij heeft een 6 bak. Ik weet nogmaals natuurlijk niet of het haalbaar is, en of je er wat aan hebt. Anders zou ik zeggen van, ga is met beide rijden. Dus een T5 van 2002, en daarna met 1 van 2005 of 2006. Dan weet ik zeker dat je daarna verkocht bent aan de laatste. Maar nogmaals zeg ik het maar, ieder heeft er zijn eigen mening over.
sweets60
Forumlid.
Avatar
Geslacht:
Locatie: Utrecht
Leeftijd: 42
Berichten: 152
Geregistreerd: 12 / 2013
Subject:

Re: Advies V70 2.4T of een V70 T5

 · 
Posted: 21.01.2017 - 22:12  ·  #26
Ik snap je punt S60racer. Maar de T5 van 2005, is nog net zoon echte Volvo als zijn voorganger (zit nog niks van Ford aan). Is pas echt zichtbaar gekomen vanaf het nieuwe model S80. Daarmee zeg ik natuurlijk niet dat een Ford een slechte auto is, in tegen deel zelfs. Ik vind de Focus ST een mooie auto met die 5 cilinder turbo van Volvo onder de kap.
scania164
VolvoV70forum fan
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 372
Geregistreerd: 07 / 2013
Subject:

Re: Advies V70 2.4T of een V70 T5

 · 
Posted: 21.01.2017 - 22:41  ·  #27
Wbt spruitstuk fabel. Een spruitstuk van een r ga je niks van merken tov japanifold. Is zonde geld. Beter investeren in onderhoud.

Mvg Chris
V70R^2
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Leerdam
Leeftijd: 37
Berichten: 2080
Geregistreerd: 07 / 2015
Subject:

Re: Advies V70 2.4T of een V70 T5

 · 
Posted: 21.01.2017 - 23:20  ·  #28
1: Een R spruitstuk bestaat niet. Dit is een spruitstuk ontwikkeld als bezuiniging, de laatste turbo modellen hebben hem allemaal.

2: Voor het gemak noem ik het R spruitstuk, dus, dit spruitstuk flowed aanzienlijk beter dan het turbospruitstuk tot 1999.

3: Toen kwam Japanifold, die flowde aanzienlijk beter.

4: Dat japanifold leverd ook meer pk bovenin dan het "R spruitstuk"

5: Op de testbank flowed het R spruitstuk beter dan het japanifold.

6: de testbank meet per doorgang, de beperking bovenin is het feit dat (bij het R spruitstuk) de drie kanalen bij elkaar komen en in hoge toeren elkaar teveel weerstand bezorgen.

7: japanifold van de originele spruitstukken is de beste, maar had aanzienlijk meer grondstof nodig bij productie, en derhalve te duur bevonden.

8: De beste/betrouwbaarste volvo 5 cilinder is gebouwd voor 2000, liefst <1998. :lol:
Phil73
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 50
Geregistreerd: 11 / 2014
Subject:

Re: Advies V70 2.4T of een V70 T5

 · 
Posted: 26.01.2017 - 23:30  ·  #29
Het is toch de 2.4T geworden.

Heb een mooie 2.4T gevonden die goed onderhouden en een gereviseerde automaat heeft.
De 2.4 T reed heerlijk en denk niet dat ik tekort heb aan het vermogen.

De T5 is leuk maar een goede en mooie vinden was niet iets voor mijn budget. Heb er een paar gezien en die waren slecht onderhouden en zaten vol deuken.

Nu nog wachten tot volgende week (moet nog nieuwe distributie en APK op)
Daarna de XC classic klaarmaken voor de verkoop.
hermanusb
Supporting Member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Apeldoorn
Leeftijd: 62
Berichten: 4830
Geregistreerd: 02 / 2015
Subject:

Re: Advies V70 2.4T of een V70 T5

 · 
Posted: 26.01.2017 - 23:33  ·  #30
Gefeliciteerd.

Op naar de plaatjes nu.
 
Selected quotes for multi-quoting:   0