Quote door VolvoS60Racer
Ben gelukkig niet de enige die er zo tegen aankijkt. Durfde het niet zo stellig neer te zeten voor de afwisseling. Vermoed dat 2.4T & automaat beter bij elkaar past dan T5 en automaat.
Mee eens. Ik heb ze beide met automaat gereden en bij de 2.4T past ie beter. Punt is de zelflerende functie: in een 2.4T heb je de trekkracht goed voorhanden en kun je als je wil met flink gas door het schakelmoment heen trappen. Bij een T5 wil je niet altijd de power en enkel scheuren, dus raakt ie ingeleerd op tijdig opschakelen. Dan heb je eigenlijk een lui ding en mist de T5-power. En als je dan eens power wil, duurt de kickdown gewoon te lang (en gaat ie soms ook te lomp, doordat ie nog wel eens een extra versnelling terug wil gaan die je niet gepland hebt).
Dat nog even los van de GT zelf: die moet je liggen. Het is een trage automaat, gezapig een beetje. Ik heb toen ik de GT had ook een stukje in een BMW-automaat van ZF gereden. Dan merk je dat het ook vlot kan, zonder bonken, en gewoon lekker. Ik snap best dat veel mensen de GT uit de V70N prima vinden rijden, maar dat ligt aan je rijstijl. En dan denk ik...een T5 koop je niet voor niets.