Nou, dat liep toch heel anders dan ik had verwacht!
Op locatie bij de handelaar liep alles zoals verwacht, niks bijzonders te vinden. Lekker naar MMTS gereden (wat rijdt zo'n T5 toch geweldig zeg!)
Daar was al snel duidelijk dat we hier te maken hadden met een auto vol met dingetjes (zie de bijgevoegde lijst).
greep uit de lijst:
- Hoog stationair toerental
- Geen centrale deurvergrendeling
- Serieuze SRS melding die met de tellerbak te maken zou hebben
- Rotte uitlaat op bepaalde delen
- Ashoes los en de as was droog
- Remmen niet in orde
En ga zo maar door
Eenmaal teruggekomen lieten we de verkoper het lijstje zien. Om vervolgens een onverwacht antwoord te krijgen:
Het zou allemaal wel meevallen, en Martin zou wel erg streng geweest zijn, met onduidelijke antwoorden op de lijst enz enz. wij waren al gauw de smaak verloren, en besloten z.s.m. te vertrekken. De verkoper wilde graag het lijstje hebben om in de auto te leggen voor de volgende bezichtiging, daar geloof ik persoonlijk niet veel van, dus bij deze kan je hem hier bekijken!
Hij wilde maximaal naar 2750 zakken, en wij wilden maximaal 1500 geven, dat werd dus niks..
Vervolgens verder gezocht, en op een instagram account die ik volg een prachtige gouden S60 T5 gevonden die toevallig de verkoop in gaat! Wat een mazzel, hier rijden we hopelijk komende zaterdag naartoe (nog even afwachten op een reactie van de verkoper). Maar de voorspellingen zijn goed. Door onze goede ervaring met de aankoopkeuring gaan we dat bij deze voor de zekerheid ook maar doen, ondanks dat deze veel beter lijkt te zijn.
Alleen staat er in de advertentie 'klokje op hol', ik vermoed die in de tellerbak. Dat zou te fixen moeten zijn met het opnieuw solderen van de tellerbak bij Volservice, die 175euro noteer ik vast eventjes!
Voor de geïnteresseerden, hierbij de advertentie:
Volvo S60 T5 Maya Gold
Kenteken: 20-JV-ZG
Uitvoering: T5 (gechipt naar 300pk)
Opties: alle! (De telefoonmodule en RTI zijn allebei te 'moderniseren' als ik me niet vergis, wie kan mij even naar de juiste topics verwijzen)
Tot snel!
(Dakgoot lek gehad, overal water in huis, vandaar dat ik wat minder actief ben, hopelijk binnenkort de vaste computer weer in orde, voor nu alles even met de laptop!)
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).