Afmeting bout bevestiging bagagerek V70n

Tonneke
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Afmeting bout bevestiging bagagerek V70n

· 
Posted: 26.01.2021 - 03:34  ·  #1
Beste mede forummers,

Momenteel ben ik Brazilië, waar ik ook een V70n bezit. Ik heb via de Braziliaanse marktplaats/eBay een bagage rek gekocht (zoals op de foto zichtbaar).

Volgens de verkoper (een sloperij niet in de buurt), is het rek compleet met de schokdempers enz. Alleen de twee bouten om het bagagerek te bevestigen ontbreken.

Wie kan mij helpen en vertellen welke maat en lengte deze bout heeft? Dan kan ik die hier ergens kopen. Kan iemand dit eventueel voor mij opmeten?

Al vast bedankt.

Bolbo
Supporting Member
Geslacht:
Subject:

Re: Afmeting bout bevestiging bagagerek V70n

· 
Posted: 26.01.2021 - 14:45  ·  #2
Ik heb zo'n rek in de V70nn, aangenomen dat het hetzelfde systeem is, is er volgens mij geen bout om dat rek vast te zetten. Die van mij klik je er zo in/uit. Ik heb die van mij destijds uit een sloper gehaald en 2 stappen verder in mijn auto geklikt, is geen bout aan te pas gekomen.
Doeke Dobma
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 26.01.2021 - 17:55  ·  #3
Het is inderdaad geen bout, maar het lijkt wel zo. Heeft de kop van een bout, maar erachter zit een gladde pen met een kleinere pen er dwars doorheen. Je draait de kop met een T25 torx schroevendraaier, zo dat het witte streepje op de kop uitgelijnd is met het rode stipje. Dan plaats je het rek, eenmaal geplaatst draai je de ‘bout’ zodat het witte streepje op het groene stipje staat. Dan is het veilig gemonteerd.
Tonneke
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 26.01.2021 - 23:55  ·  #4
Nou dan wordt het afwachten wat ik krijg, en of dat torx achtige pen er bij zit. Ze gaven namelijk aan dat, dat er niet bij zat.
Mees
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.01.2021 - 16:39  ·  #5
Tonneke
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.01.2021 - 21:03  ·  #6
Alex,

Bedankt voor je reactie. Alleen als ik naar de website van estateservices ga en kijk naar de details, dan zie ik dat dit voor de V70 classic is. De auto waar ik het voor nodig heb ik een 2002 V70n
Tonneke
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.01.2021 - 18:59  ·  #7
Quote door Doeke Dobma

Het is inderdaad geen bout, maar het lijkt wel zo. Heeft de kop van een bout, maar erachter zit een gladde pen met een kleinere pen er dwars doorheen. Je draait de kop met een T25 torx schroevendraaier, zo dat het witte streepje op de kop uitgelijnd is met het rode stipje. Dan plaats je het rek, eenmaal geplaatst draai je de ‘bout’ zodat het witte streepje op het groene stipje staat. Dan is het veilig gemonteerd.

Hey Doeke, het bagagerek is binnen. Die torx schroef waar jij het over had zit er bij, zoals op de foto te zien is.
Moet ik het rek nu in de opening schuiven/klikken (zoals je dat met het bagage net kan doen) en dan die torx aandraaien?

Kan iemand een foto plaatsen van een gemonteerd rek? En dan specefiek de bevestigings punten van een gemonteerd bagagerek? Al vast bedankt.

trabbit
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 31.01.2021 - 19:42  ·  #8
Als ik het mij goed herinner. Je moet de torxbout een slag draaien. Volgens mij op het rode bolletje kan je hem plaatsen en als die zit draai je hem een slag naar het groene bolletje (zoals Doeke al vermeldde). Morgen wil ik wel een foto maken als niemand mij voor is, het is niet ingewikkeld.
Tonneke
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.02.2021 - 19:47  ·  #9
Nou gisteren het rek gemonteerd. Toen ik gisteren het andere deel van het bagagerek uitpakte zat daar bevestigingsbeugel aan vast, waarmee het rek mee aan het plafond is bevestigd. Eerst had ik die bevestigingsbeugel van het bagagerek verwijderd, en wilde het bagagerek toen gaan monteren. Maar dat paste (natuurlijk) niet, maar viel wel het kwartje hoe ik het bagagerek moest bevestigen. Aan een kant van het plafond de afdekplaat verwijderd, en de oude bevestigingsbeugel verwijderd, aan de andere kant het rek geplaatst, gevolgd door de bevestigingsbeugel compleet te monteren. Een klusje van 10-15 minuten. Alleen kwam ik er wel achter dat beide gasveren helaas niet meer werkte. Maar goed, dat ik een klusje voor de volgende keer.

Selected quotes for multi-quoting:   0