Afslaan en roken bij starten

V70 2.4T 2001 automaat

vinzent
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 29
Subject:

Afslaan en roken bij starten

· 
Posted: 10.07.2015 - 22:22  ·  #1
Beste allemaal,

Zoals velen van jullie weten had ik problemen met vermogen. Dit is verholpen door de turbo druk regel ventiel. Alles goed en wel!

Nu heb ik van de week de oude brandstof van mijn motorboot, 5 liter met 200ml olie, in mijn tank gegooid omdat dit te rijk was gemengd voor mijn buitenboordmotor. Zonde om weg te gooien, dus ik dacht dat dit geen kwaad kon.

Nu weet ik niet óf dit een verband heeft met de brandstof, maar sindsdien start hij in de ochtend gewoon goed, staat de auto met warme motor een uurtje stil en ik probeer daarna te starten dan start ik mijn accu ongeveer bijna leeg, zo lang draait hij rond. Dan slaat hij na 10 seconden aan en resoneert alles in de auto. Loopt heel slecht stationair en komen veel zwarte pluimen uit de uitlaat. Auto slaat dan uit zich zelf weer af, vervolgens start ik hem weer en dan is er ineens niets aan de hand. Echter heeft de auto met rijden problemen met vol gas. Op een 80 weg zet ik de automaat vast ik zijn 5 en leg ik mijn voet op de bodem. Je hoort de turbo op spoelen en de auto begint ontzettend te horten en te stoten. Dit ook met flink optrekken. Normaal rijden gaat prima! Ik heb sinds de toegevoegde vuile brandstof de tank leeg gereden, en vervolgens weer vol getankt. Zit het hem in de brandstof nog steeds of heb ik schade aangericht?

Graag reacties.

Vincent
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

Re: Afslaan en roken bij starten

· 
Posted: 10.07.2015 - 22:43  ·  #2
Je hebt dus wat mengsmering in de tank van je auto gegooit.

Vroeger met de oudere motoren rookte hij alleen wat harder maar in de huidige tijd zou ik dit soort zaken nooit van mijn leven met de auto gedaan hebben.

Of je schade hebt weet ik niet.
Voor het zelfde geld heb je nog een ander oud probleem wat opspeelt.
R-W
VolvoV70forum core member
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 11.07.2015 - 08:47  ·  #3
Olie is vet, benzine ontvet. Lijkt me niet de beste combinatie. 200ml klinkt niet veel maar is een vol drinkglas en ong evenveel als de toevoegingen om een motor te reinigen bijv. Dat gooi je alleen in een volle tank, jij hebt eerst je vervuilde benzine opgereden en bent daarna gaan tanken. Zo zomaar eens een dure zuinigheid geweest kunnen zijn...
Thijsvanzwam
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 11.07.2015 - 10:08  ·  #4
Grote kans dat door de olie je bougies zijn dicht geslipt met aanslag. Even bougies er uit halen en je weet het.
Mengsmering in moderne benzinemotoren is absoluut geen aanrader, je katalysator kan hierdoor ook dicht gaan zitten en dan wordt het een duur grapje...
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 12.07.2015 - 21:46  ·  #5
hopen op bougies maar ja lambdas katalysator etc ze houden er denk ik allemaal niet van. maar ook bij een wat minder goed blok brand er nogal wat olie door dus we houden het idd op de bougies. was idd wel wat verkeerde goedkoop denk ik. maar weer wat geleerd :sick: :shame: :thumb: :D

Selected quotes for multi-quoting:   0