Afstandbediening CV

Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

Re: Afstandbediening CV

· 
Posted: 26.04.2015 - 21:39  ·  #31
ik heb naar de schemas gekeken in de link van bigdog maar zie er zo de door-lock niet tussen staan. Als je de contacten van de knop in de deur wilt gebruiken, kun je op de ene draad* de groen/witte 'close' samen met de blauw/witte 'open' aansluiten en op de andere draad* van de knop in de deur de groen/gele '12v' samen met de blauw/gele '12v'

*dit zijn de draden die je zelf op de print hebt gesoldeerd.

het meegeleverde schema bij de AB is een universeel aansluitschema wat prima werkt op auto's zonder canbus. (maar misschien kan het ook in de volvo zo werken.Maar ik wil altijd zeker zijn dat er geen storing ontstaat door externe componenten, vandaar bovengenoemde oplossing).
WiebeH
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 26.04.2015 - 21:48  ·  #32
Bedankt weer Walter. Ik kwam die andere lock en unlock tegen op engelse fora voor het installeren van alarm en volgens mij remote contact oid.
Leek me voor mij veiliger dan mijn solderen :shame:

Ik ga dan echter voor je andere optie. Ben alleen wat voorzichtig met demonteren, want wil geen springende veertjes van schakelaars enzo hehe.
Ik ken mezelf en moet alles van te voren altijd goed bekijken :bandit:
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 26.04.2015 - 21:52  ·  #33
ben ondertussen nog aan het graven in de pdf.....

[edit] wat ik raar vind is dat er voorin 3 fuses zijn voor de door-lock (27, 35, 36) en achterin ook nog 1 (8). en dat er achterin in de REM een relais zit wat de door-lock aanstuurt, maar er staat verder niet welke dat is.....
Dus dat wordt een hele zoektocht, dus de schakelaar in de deur overbruggen lijkt me makkelijker.
WiebeH
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 52
Subject:

· 
Posted: 26.04.2015 - 22:04  ·  #34

Selected quotes for multi-quoting:   0