Ik ben me ook aan het oriënteren op een dubbel-din oplossing. De auto is een S60 uit 2002.
De telefoon staat op de Volvo-mount aan de rechterzijde van het klokkenblok. Genavigeerd wordt via de Android telefoon en Google Maps. Dat werkt voor mij prima.
Momenteel speel ik met een HU-603, voorzien van een iMIV (light) met een iPod classic. Het navigeren door de muziek in iPod gaat tamelijk eenvoudig door het clickwheel en de toetsen voor- en achteruit op de radio.
Voor bellen heb ik een Parrot 3100 met een Peiker zwanenhals microfoon. Tot nog toe bevalt dat op zich best goed, maar... de lampjes van de radio doen niet mee met de dashboardverlichting vanwege een mismatch tussen het modeljaar van de auto en radio. Ik overweeg de soldeeroplossing van Doeke toe te laten passen, maar het voelt toch als kosten op het sterfhuis. Immers, dan nog speelt de radio nog steeds geen DAB+. Bovendien, er zijn al zoveel externe toestellen aangesloten op de HU, die los boven en naast de HU staan. Nog een losse (DAB+) unit erbij wil ik eigenlijk niet.
Er is nog een "dingetje": de iPod is vol. En het vullen via iTunes kost nu eenmaal tijd. Daarbij, alle muziek staat al geript op een externe harde schijf. Als ik die rechtstreeks kan koppelen aan de radio, dan wordt het leven een stuk eenvoudiger.
Alles overwegende moet de originaliteit dan maar wijken voor praktische overwegingen: immers, voor € 270,-- heb je een Kenwood DMX5019DAB. Tel daar een € 30,-- voor kabeladapters bij op en € 50,-- voor een
dubbel-din frame en je bent voor een redelijk bedrag weer bij de tijd.