Het is me nu twee keer opgevallen dat bij warm weer de interieurfan blijft doorblazen; het is niet de droger van de airco, maar echt de interieurfan. Gaat ook langer dan 7 minuten door (gisteren kwam ik er na een uur achter). Het is alsof de auto wil blijven koelen terwijl de temperatuur maar oploopt (logisch, want er zit niemand in de auto en de motor draait niet). Ik heb een ECC in de auto, dus geen handmatige airco.
Als ik erachter kom, ik schakel het contactslot naar II en zet m dan weer uit, gaat de interieurfan uit. Ook als ik de blower voor het uitschakelen van de motor helemaal uitzet (dus de ECC van de stand 'auto') afhaal, blijft hij niet blazen.
Het is alleen bij temperaturen boven de ca. 25 graden.
Nou heb ik zitten denken wat dit kan zijn.
1. Mijn condensor is krom, die moet nog vervangen worden. Op zich zou het daar misschien mee te maken kunnen hebben, maar dan nog zou hij af moeten schakelen op het moment dat ik de sleutel er uit haal. Hij koelt volgens mij iig niet optimaal.
2. Een relaisje dat op een of andere manier niet uitschakelt. Maar welke?
3. Een regelapparaat (ik lees hier en daar 'kachelweerstand'), maar welke en waar zit dat ding?
Ik moet hem nog uitlezen met de DICE, laatste keer gaf hij wel aan 'interieurtemperatuur afwijkend', maar ook dat zou niet verklaren waarom de interieurblower doorblaast als ik de sleutel al uit het contact heb. Zou hooguit aan kunnen geven waarom de fan te hard of te zacht of te koud of te warm blaast, IMO.
Wie o wie kan me helpen?
Gaat om een V70n uit 2001.
Als ik erachter kom, ik schakel het contactslot naar II en zet m dan weer uit, gaat de interieurfan uit. Ook als ik de blower voor het uitschakelen van de motor helemaal uitzet (dus de ECC van de stand 'auto') afhaal, blijft hij niet blazen.
Het is alleen bij temperaturen boven de ca. 25 graden.
Nou heb ik zitten denken wat dit kan zijn.
1. Mijn condensor is krom, die moet nog vervangen worden. Op zich zou het daar misschien mee te maken kunnen hebben, maar dan nog zou hij af moeten schakelen op het moment dat ik de sleutel er uit haal. Hij koelt volgens mij iig niet optimaal.
2. Een relaisje dat op een of andere manier niet uitschakelt. Maar welke?
3. Een regelapparaat (ik lees hier en daar 'kachelweerstand'), maar welke en waar zit dat ding?
Ik moet hem nog uitlezen met de DICE, laatste keer gaf hij wel aan 'interieurtemperatuur afwijkend', maar ook dat zou niet verklaren waarom de interieurblower doorblaast als ik de sleutel al uit het contact heb. Zou hooguit aan kunnen geven waarom de fan te hard of te zacht of te koud of te warm blaast, IMO.
Wie o wie kan me helpen?
Gaat om een V70n uit 2001.