air quality sensor

JOv70BI

Subject:

Re: air quality sensor

· 
Posted: 26.10.2017 - 17:54  ·  #16
...
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 26.10.2017 - 18:01  ·  #17
Quote door JOv70BI

Was geschikt zijn via Hella lijst van Hella zelf zoals in de pdf verder naar boven of wat de verkopende partij erover schreef / zei?

Daar zit idd een groot verschil, want ik vond deze sensor in eerste instantie op Ebay en daar stond 2000-2007. Terwijl de sensor slechts geschikt is voor 2005-2007 (latere serie met en Lin netwerk binnen het ECC systeem) Toen ik in de PDF zag dat ie specifiek voor mijn voertuig geschikt was ben ik tot bestelling over gegaan, de eerdere modellen blijken namelijk een ander type nodig te zijn.
Plein69
Erelid en Moderator
Geslacht:
Leeftijd: 45
Subject:

· 
Posted: 26.10.2017 - 18:38  ·  #18
Quote door JOv70BI

Quote door Plein69

Quote door volvo355

Als ik het mij niet vergis heeft plein69 ook een keer die luchtkwaliteitssensor gekocht van Hella. Zover ik mij herinner gaf dit allerlei rare foutmeldingen.

Hoop voor jou dat het wel werkt.

Ja klopt.
Ik had er 1 van hella die voor mijn V70 My 2005 geschikt zou zijn.
Kreeg hem niet gekalibreerd en had overal foutmeldingen.

Was geschikt zijn via Hella lijst van Hella zelf zoals in de pdf verder naar boven of wat de verkopende partij erover schreef / zei?

Dit was via de lijst van Hella zelf.
Na verwijderen waren mijn storingen / fouten ool gelijk weer weg.
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 26.10.2017 - 22:43  ·  #19
...
Doeke Dobma
Supporting Member
Geslacht: n/a
Subject:

· 
Posted: 27.10.2017 - 07:51  ·  #20
Die verschillende sensoren voor verschillende jaren, hebben we het hier over bouwjaar, of modeljaar? Dus MY00-MY04 (pre-facelift) de ene sensor en MY05-MY08 (facelift) voor de andere sensor?
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 27.10.2017 - 09:35  ·  #21
...
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 27.10.2017 - 12:26  ·  #22
Zoals ik al eerder had gezegd, de eerdere modellen hebben, in tegenstelling tot de latere modellen, geen Lin bus. Daar zit het grote verschil, de Lin bus is een data bus binnen het climate controle systeem die de diverse onderdelen met de hoofdeenheid laat communiceren. Heb je nu een te oude sensor aangesloten terwijl je een Lin bus hebt dan zal de eenheid in de stress gaan omdat de bus dan wordt verstoord. In vida heb ik gezien dat mijn auto over de Lin bus beschikt binnen de climate control dus ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik daar problemen mee ga krijgen omdat ik specifiek een sensor heb besteld die voor dat systeem is bedoeld (hij is namelijk voor de modellen my05-my08. Ik ga er dan ook vanuit dat het gewoon goed gaat komen en zal zeer verbaast zijn als het niet zal gaan werken, maar nogmaals, ik houd jullie op de hoogte :-)
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 04.11.2017 - 14:06  ·  #23
Zojuist de beide componenten gewisseld (stelmotor en sensor) daarna met VIDA de zaak gecontroleerd en gekalibreerd en alles werkt weer naar behoren. Aan de sensor valt opzich niks te kalibreren, die gaf na vervanging gewoon geen storing meer. De stelmotor moet je eerst identificeren en daarna kalibreren zodat de CCM weet waartussen hij de motor moet aansturen.

Die sensor was wel even flink freubelen omdat ik de wisserarm er niet af wou halen, maar het is (op gevoel want je ziet de sensor niet namelijk als je de parafaan laat zitten) allemaal gelukt :-)

Selected quotes for multi-quoting:   0