Daar ben ik weer.
Wij zijn op vakantie in Kroatiƫ en hebben sinds eergisteren problemen met de ecc. Bij starten en rijden word de auto keurig koud maar na verloop van tijd (ik denk ongeveer half uur a 3 kwartier) word de koude airco lucht warme buitenlucht de airco slaat dus af. Zodra de zeg een uur stilgestaan heeft en daarna weer word gestart koelt hij weer.
Wij zijn bij de lokale bosch garage geweest en deze heeft hem gevuld (moest 300 gram bij) en heeft een vacuĆ¼m test gedaan deze was goed en uiteraard deed de airco het daar keurig.
Later vandaag zijn wij gaan rijden en wederom naar de winkel (25 minuten) geen problemen, terug namen wij een andere route en weer na een half uur a 3 kwartier werd de koude lucht weer warm.
Ik ben terug gereden naar de bosch garage motorkap open en de gaf direct aan dat de het de condensor was, zijn theorie (overigens best een logische) als de condensor te verstopt zit met vuil en het airco systeem te warm word slaat hij af omdat hij niet genoeg kan koelen. Hij kan hem van de week vervangen, maar is dit zeker weten het probleem?
Als ik de auto start met airco aan gaat de koelfan vrijwel direct draaien op 60% gok ik wat zijn verhaal wel bevestigd.
Iemand die mij advies kan geven? Zou het erg zonde vinden om een paar honderd euro uit te geven terwijl we de āviezeā condensor niet hebben kunnen zie, maar ik kan vanaf hier ook weinig andere dingen zelf uitsluiten.
Wij zijn op vakantie in Kroatiƫ en hebben sinds eergisteren problemen met de ecc. Bij starten en rijden word de auto keurig koud maar na verloop van tijd (ik denk ongeveer half uur a 3 kwartier) word de koude airco lucht warme buitenlucht de airco slaat dus af. Zodra de zeg een uur stilgestaan heeft en daarna weer word gestart koelt hij weer.
Wij zijn bij de lokale bosch garage geweest en deze heeft hem gevuld (moest 300 gram bij) en heeft een vacuĆ¼m test gedaan deze was goed en uiteraard deed de airco het daar keurig.
Later vandaag zijn wij gaan rijden en wederom naar de winkel (25 minuten) geen problemen, terug namen wij een andere route en weer na een half uur a 3 kwartier werd de koude lucht weer warm.
Ik ben terug gereden naar de bosch garage motorkap open en de gaf direct aan dat de het de condensor was, zijn theorie (overigens best een logische) als de condensor te verstopt zit met vuil en het airco systeem te warm word slaat hij af omdat hij niet genoeg kan koelen. Hij kan hem van de week vervangen, maar is dit zeker weten het probleem?
Als ik de auto start met airco aan gaat de koelfan vrijwel direct draaien op 60% gok ik wat zijn verhaal wel bevestigd.
Iemand die mij advies kan geven? Zou het erg zonde vinden om een paar honderd euro uit te geven terwijl we de āviezeā condensor niet hebben kunnen zie, maar ik kan vanaf hier ook weinig andere dingen zelf uitsluiten.