AIRCO problemen en oplossingen Volvo S60, V70, S80 etc

Een analyse hulpmiddel

 
 
 
 
 
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 63
Berichten: 6006
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: AIRCO problemen en oplossingen Volvo S60, V70, S80 etc

 · 
Posted: 09.08.2015 - 14:56  ·  #61
mijn ventiel sist dus ook als de pomp loopt, ik denk zolang hij sist loopt er wat doorheen en doet ie wat. kan natuurlijk ook zo weinig zijn dat t niet meer werkt . en mn airco doet t wel! <_<
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: AIRCO problemen en oplossingen Volvo S60, V70, S80 etc

 · 
Posted: 09.08.2015 - 15:19  ·  #62
De mijne gisterochtend ook nog. :bandit:

Hij lijkt ook wel *iets* te doen. Maar bijna niets.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 63
Berichten: 6006
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: AIRCO problemen en oplossingen Volvo S60, V70, S80 etc

 · 
Posted: 09.08.2015 - 17:37  ·  #63
ok deze lijkt niet onbetaalbaar 25/50 euro boel moet toch nog uitelkaar bij mij ook . dus misschien meteen maar vervangen. of sist de airco bij iedereen?
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: AIRCO problemen en oplossingen Volvo S60, V70, S80 etc

 · 
Posted: 09.08.2015 - 17:51  ·  #64
Geen idee maar voor mij is t nieuw. Mn dochter van 8 zei ook ineens: wat is dat voor raar geluid?

Nu eerst paar dagen weg en dan afspraak bij airco specialist. Mag ie diagnose doen.

Met schroevendraaier geluisterd. Lijkt idd uit t ventiel te komen. Bij tikken tegen ventiel blaast ie stof in t rond dus ik vermoed een lek bij t ventiel/overdrukbeveiliging (als ie die heeft, volgens mij is daar de pressostaat voor). Sissen schijnt ook symptoom te zijn van te weinig vulling.

Stukje leesvoer (even door t wij van wc eend adviseren wc eend heenlezen)
http://www.autoaircoservicetechniektvs.eu/vragen.html

En nog meer leesvoer in de bijlage. Ratelende compressor wijst op kapot ventiel. Nu hopen dat mn compressor niet naar god is.

Wat me overigens deed denken: is dat niet de dood van jouw vorige pomp geweest?
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: AIRCO problemen en oplossingen Volvo S60, V70, S80 etc

 · 
Posted: 10.08.2015 - 09:42  ·  #65
Volgens dealer is diagnose: expansieventiel stuk -> compressor krijgt vloeistof wel waarschijnlijk. Sissen duidt op lekkage volgens hun. Temperatuurgever gaat 'eigenlijk nooit stuk'. (Jaja). Spoelen van systeem hoeft niet per se, perslucht 'gaat meestal wel goed'. Dat 'meestal' baart me zorgen. Mijn plan: temperatuurgever, expansieventiel, pomp en condensor vervangen (die is krom dus als ik dan toch bezig ben...), en eerst laten leeghalen en spoelen. Daarbij mogen ze de te vervangen onderdelen overslaan. Wilden me eig. een nieuwe pomp verkopen maar ik ga voor een slopertje.
olaf
VolvoV70forum core member
Avatar
Geslacht:
Locatie: Biddinghuizen
Berichten: 1937
Geregistreerd: 01 / 2010
Subject:

Re: AIRCO problemen en oplossingen Volvo S60, V70, S80 etc

 · 
Posted: 10.08.2015 - 11:21  ·  #66
Waarom laat je je pomp niet reviseren .
Vaak kun je hem omruilen als ze je type pomp op de plank hebben liggen .
Steek je er zoveel tijd en geld in en komt er een oude gebruikte pomp op , met risico dat je binnen afzienbare tijd weer problemen krijgt .
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: AIRCO problemen en oplossingen Volvo S60, V70, S80 etc

 · 
Posted: 10.08.2015 - 12:47  ·  #67
Volgens auto elect/hydroline is reviseren meestal duurder dan een nieuwe pomp. Een nieuwe leveren zij voor 298 euro.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 63
Berichten: 6006
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: AIRCO problemen en oplossingen Volvo S60, V70, S80 etc

 · 
Posted: 10.08.2015 - 14:35  ·  #68
navraag leerde mij dat als je gaat spoelen ze sowieso condensor vervangen en dus ook droger. sissen is geen lek hoor. mijne sist bij ventiel. zal wel iest dicht zitten. maar koelt nog wel prima. heb gepland staan condensor en droger vervangen. staan al in de loods. komt voor de zekerheid ventiel bij. zit tweede hands pomp op. let op aanvullen airco olie in condensor en droger. weet nog steeds niet waarom je je pomp wilt vervangen? verstopt heeft niets met pomp te maken. en hij pompt wel want druk was volgens mij goed.

ik zal de meters eens aan mijn systeem hangen en kijken of ik iets afwijkends kan constateren mbt sissen en druk.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: AIRCO problemen en oplossingen Volvo S60, V70, S80 etc

 · 
Posted: 10.08.2015 - 15:39  ·  #69
Omdat ie ratelt en kans er dus is dat ie stuk is. Alles vervangen maar pomp niet kost leeghalen/vullen 100 euro en een pomp ook (sloop). Dus als ie toch stuk blijkt ben ik hetzelfde kwijt.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 63
Berichten: 6006
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: AIRCO problemen en oplossingen Volvo S60, V70, S80 etc

 · 
Posted: 10.08.2015 - 15:54  ·  #70
hij ratelt dus ook als je m niet aan hebt? dan snap ik t ratelt ie niet als ie niet gebruikt wordt gewoon dan even laten zitten en zekering eruit. kun je gewone multiriem voor stuurbekrachtiging en zo tenminste gebruiken. :yes:


succes :thumb:
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: AIRCO problemen en oplossingen Volvo S60, V70, S80 etc

 · 
Posted: 10.08.2015 - 16:58  ·  #71
Hij ratelt als ie aanstaat. Dus wil ik m vervangen want als ik m niet vervang en hij blijkt later stuk, dan moet ik m twee keer laten legen en vullen wat net zo duur is als een tweedehands pomp. Als t niet te ingewikkeld is wil ik m bypassen omdat ik niet zeeen van tijd heb en er dus in de kleine uurtjes aan wil werken en wil voorkomen dat ie per ongeluk aangezet wordt. Kan ook met de zekering. Maar als ik m simpel kan bypassen dan geeft dat me meer ruimte in de tijd en kan ik bijv. ook zelf de pomp nakijken terwijl ik de auto in bedrijf houd. Maar als dat niet gaat dan trek ik de zekering er gewoon uit of zelfs dat niet.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 63
Berichten: 6006
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: AIRCO problemen en oplossingen Volvo S60, V70, S80 etc

 · 
Posted: 10.08.2015 - 17:36  ·  #72
Denk niet dat je zelf veel aan de pomp kunt doen en m ook nog luchtdicht weten te houden. je kunt dan natuurlijk wel makkelijk vaststellen of ratel van koppeling komt of uit pomp. maar omdat je m toch niet gebruikt. uit en inbouwen om te checken kan ong in 1 a 2 uurtjes als je t rustig aan doet. 2 bouten, 2 aansluitingen en multiriem los en vast. je moet wel even ventilator dr uithalen kan je dr beter bij is mijn ervaring en kun je alles van boven uit doen.
grrroovedude
VolvoV70forum verslaafde
Avatar
Geslacht:
Locatie: Almere
Leeftijd: 53
Berichten: 2746
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: AIRCO problemen en oplossingen Volvo S60, V70, S80 etc

 · 
Posted: 10.08.2015 - 17:47  ·  #73
Ja hoe ik m eruit krijg weet ik wel helaas. Heb de dynamo al eens vervangen... :D :D :D zelfde boutjes, ook koelfan deruit etc.
GRUNNS60
Erelid
Avatar
Geslacht:
Locatie: idbv Appingedam
Leeftijd: 63
Berichten: 6006
Geregistreerd: 07 / 2014
Subject:

Re: AIRCO problemen en oplossingen Volvo S60, V70, S80 etc

 · 
Posted: 10.08.2015 - 17:55  ·  #74
rest me een succes :thumb:
woutertje1987
Forumlid.
Avatar
Geslacht: n/a
Berichten: 25
Geregistreerd: 01 / 2014
Subject:

Re: AIRCO problemen en oplossingen Volvo S60, V70, S80 etc

 · 
Posted: 10.08.2015 - 21:10  ·  #75
Quote door grrroovedude

Heb dit ooit gehad met n octavia. Daar was n regelklep stuk in de HVAC unit. Hoop niet dat dat t geval is want dan moet t dashboard eruit volgens mij. Ga eerst die sensor maar s vervangen en kijken of ik de regelkleppen kan calibreren via VIDA.

En uitzoeken of t systeem ook ontlucht moet worden na vullen; mss zit er ergens een bel?


Ik heb het zelfde probleem met mijn airco als jij, zie ook mijn net aangemaakte topic topic.php?t=12221. Morgen krijg ik een nieuwe sensor binnen (onder het gaspedaal) ik laat je weten of dit de oplossing is. Bij mij komt er wel echt ijsvorming op de aircoleiding in het schutbord maar mijn airco sist ook 3 a 4 seconden bij het starten van de auto. Ik heb wel ijsvorming, kan ik dan concluderen dat mijn ventiel nog wel goed is?
 
Selected quotes for multi-quoting:   0