Mijn pomp schijnt kapot te zijn, en m'n monteur doet voorkomen dat zoiets € 800, gaat kosten ect. iemand hier een idee over?
Ik heb ooit bij een mondeo de pomp laten wisselen voor een gereviseerde bij airco service twente in enschede. Kost 325 euro inclusief montage en vulling wel moest je de oude pomp inleveren. Het schijnt dat ze een standaard prijs van 325 voor elke auto hebben, was overigens in de herfst, wellicht liggeb de prijzen hoger in de zomer. Beviel wel goed, duurde alleen donders lang 3 uur staan wachten. Ze hebben geen leenfiets en of auto.
Heb wel is vaker een prijs van 800 voorbij zien komen hier maar ook een keer bijvoorbeeld 600 dacht ik. Het blijft een dure reparatie.
Je zou nog eens een van de forumsponsoren kunnen contacteren voor een prijsopgave voor het vervangen van de aircopomp. Misschien hebben hun scherpere tarieven.
ijsvorming geeft iig aan dat de sensor niet goed is. Als je leidingen bevriezen loopt er iig koelmiddel door het systeem. hoe goed ie het nog doet, zal blijken na vervanging van de sensor. hou ons op de hoogte. meer mensen met sissende airco's?
In de voorbije weken pomp laten vervangen, waarbij ook de droger of verdamper (dat ding naast de radiator), daarna bleek ook de condensor stuk. = alles samen ongeveer 2.000 euro voor de herstelling.
Absoluut niet grappig dus
Dus ja : het is duur
oh ja : vergat ik nog te zeggen : een pomp die kapot is kan het gevolg zijn van lekkage ergens... Dus je moet wel zeker zijn dat je nergens verlies hebt of je nieuwe pomp is er ook op een mum van tijd aan...
In de voorbije weken pomp laten vervangen, waarbij ook de droger of verdamper (dat ding naast de radiator), daarna bleek ook de condensor stuk. = alles samen ongeveer 2.000 euro voor de herstelling.
Absoluut niet grappig dus
Dus ja : het is duur
ijsvorming geeft iig aan dat de sensor niet goed is. Als je leidingen bevriezen loopt er iig koelmiddel door het systeem. hoe goed ie het nog doet, zal blijken na vervanging van de sensor. hou ons op de hoogte. meer mensen met sissende airco's?
Helaas ook met de nieuwe sensor bevriest de leiding. Iemand nog suggesties? Zou het expansieventiel vast kunnen zitten? Waar zit deze exact? Dan kan ik er een keer tegen aantikken. Wat zou het nog meer kunnen zijn? Begin echt te balen!