Hallo mede Volvo liefhebbers,
Ik heb problemen met mijn airco en hierover verslag gedaan in onderstaande post:
Airco issues
Inmiddels ben ik al 'iets' verder en hopelijk heeft iemand nog een goede tip.
In het kort het probleem; de airco valt uit bij een bepaalde (hoge) temperatuurgrens. Na de gebruikelijke opties (zie andere post) te hebben uitgesloten bleef een te hoge druk in het aircosysteem over. Bij een buitentemperatuur van 25'C wordt de druk te hoog en onderbreekt de hogedruk sensor wsl de werking van de airco. Om eea te controleren ben ik terug gegaan naar het aircostation waar de laatste keer gevuld was en waarna het probleem ontstaan is. De monteur heeft opnieuw afgevuld en meldde dat hij er 700ml had uitgehaald en om de druk iets te verlagen het systeem met 650ml heeft afgevuld. Op de heenweg van onze vakantie werd het buiten zo'n 28-29 'C en bleef de airco nu wel werken, heel fijn!! Het probleem leek dus opgelost. Op de terugweg liep de buitentemperatuur echter op naar 34 'C en herhaalde het probleem zich. Met een zacht fluitend geluid hoorden we de airco stoppen. Na de airco 30-60 seconden met de schakelaar uitgezet te hebben, hoorden we na het indrukken van de schakelaar weer de fluittoon en begon het systeem weer koude lucht te blazen. Dit proces hebben we veelvuldig moeten herhalen totdat de buitentemperatuur naar 30'C zakte. Daarna werkte alles weer zoals het hoort.
Mijn aanname is dat in de 30-60 seconden de druk net genoeg terugliep en de hogedruksensor weer groen licht gaf. Door het afvullen van 700ml naar 650ml is het probleem weliswaar opgeschoven van 25'C naar 30'C (winst 5'C ), maar ook boven de 30 wil ik graag koeling. Ik zou de vulling nog kunnen laten verlagen maar las in een andere topic dat de vulling normaal 750ml mag zijn voor de V70 Classic. Is dit verstandig of heeft iemand wellicht nog een mogelijke verklaring/oplossing. Zelf denk ik nog aan bezoek van een ander aircostation, aangezien de monteur meldde dat ze wel vaker issues hebben met hun nieuwe vulapparatuur.
Alvast bedankt voor jullie reacties, gr Frank
Ik heb problemen met mijn airco en hierover verslag gedaan in onderstaande post:
Airco issues
Inmiddels ben ik al 'iets' verder en hopelijk heeft iemand nog een goede tip.
In het kort het probleem; de airco valt uit bij een bepaalde (hoge) temperatuurgrens. Na de gebruikelijke opties (zie andere post) te hebben uitgesloten bleef een te hoge druk in het aircosysteem over. Bij een buitentemperatuur van 25'C wordt de druk te hoog en onderbreekt de hogedruk sensor wsl de werking van de airco. Om eea te controleren ben ik terug gegaan naar het aircostation waar de laatste keer gevuld was en waarna het probleem ontstaan is. De monteur heeft opnieuw afgevuld en meldde dat hij er 700ml had uitgehaald en om de druk iets te verlagen het systeem met 650ml heeft afgevuld. Op de heenweg van onze vakantie werd het buiten zo'n 28-29 'C en bleef de airco nu wel werken, heel fijn!! Het probleem leek dus opgelost. Op de terugweg liep de buitentemperatuur echter op naar 34 'C en herhaalde het probleem zich. Met een zacht fluitend geluid hoorden we de airco stoppen. Na de airco 30-60 seconden met de schakelaar uitgezet te hebben, hoorden we na het indrukken van de schakelaar weer de fluittoon en begon het systeem weer koude lucht te blazen. Dit proces hebben we veelvuldig moeten herhalen totdat de buitentemperatuur naar 30'C zakte. Daarna werkte alles weer zoals het hoort.
Mijn aanname is dat in de 30-60 seconden de druk net genoeg terugliep en de hogedruksensor weer groen licht gaf. Door het afvullen van 700ml naar 650ml is het probleem weliswaar opgeschoven van 25'C naar 30'C (winst 5'C ), maar ook boven de 30 wil ik graag koeling. Ik zou de vulling nog kunnen laten verlagen maar las in een andere topic dat de vulling normaal 750ml mag zijn voor de V70 Classic. Is dit verstandig of heeft iemand wellicht nog een mogelijke verklaring/oplossing. Zelf denk ik nog aan bezoek van een ander aircostation, aangezien de monteur meldde dat ze wel vaker issues hebben met hun nieuwe vulapparatuur.
Alvast bedankt voor jullie reacties, gr Frank