Het viel me op dat de motor af en toe inhield, dit viel me voornamelijk op de snelweg op.
Het was alsof er even geen brandstofdruk genoeg was.
Ik heb het brandstoffilter vervangen, bobines en de bougies zijn nog onderweg.
Alleen heb ik nu de oorzaak gevonden, als ik de airco uit doe dan gebeurt het niet weer.
En nu achteraf herken ik het ook wel van een Aygo die ik in het verleden had waarbij de airco voor hetzelfde resultaat zorgt, maar dan wat heftiger.
Is dit dan bij voorbaat al de aircopomp of kan er ook nog iets anders zijn?
De airco heeft een servicebeurt gehad in februari en koelt ook prima.
Dan nog een vraag over de stuurbekrachtiging.
De vorige eigenaar heeft de stuurbekrachtiging al eens geflushd/gespoeld.
Soms als ik het stuur draai bij koude start (dus smorgens naar het werk) dan hoor ik een schurend geluid bij het sturen.
Dit duurt maar een seconde maar is wel een indicatie dat er iets aan de hand is.
Ik hoop niet dat ik nu aan de beurt ben voor een stuurbekrachtigingspomp en een aircopomp.
Wat kan dit zijn?
Het was alsof er even geen brandstofdruk genoeg was.
Ik heb het brandstoffilter vervangen, bobines en de bougies zijn nog onderweg.
Alleen heb ik nu de oorzaak gevonden, als ik de airco uit doe dan gebeurt het niet weer.
En nu achteraf herken ik het ook wel van een Aygo die ik in het verleden had waarbij de airco voor hetzelfde resultaat zorgt, maar dan wat heftiger.
Is dit dan bij voorbaat al de aircopomp of kan er ook nog iets anders zijn?
De airco heeft een servicebeurt gehad in februari en koelt ook prima.
Dan nog een vraag over de stuurbekrachtiging.
De vorige eigenaar heeft de stuurbekrachtiging al eens geflushd/gespoeld.
Soms als ik het stuur draai bij koude start (dus smorgens naar het werk) dan hoor ik een schurend geluid bij het sturen.
Dit duurt maar een seconde maar is wel een indicatie dat er iets aan de hand is.
Ik hoop niet dat ik nu aan de beurt ben voor een stuurbekrachtigingspomp en een aircopomp.
Wat kan dit zijn?