Vorig jaar winter deed ineens de standkachel het niet meer. Na een reset onlangs doet die het wel weer. Nu is het zomer en heeft de airco kuren
Garage is er al uren mee bezig geweest. Op aanraden van Obbe van volvotune is de speling bij de magneetkoppeling nagemeten, die schijnt correct te zijn (max. speling zou 0,5mm mogen zijn, daar zit ie net onder). Verder is het systeem flink bijgevuld en eea. lijkt wel beter. Toch, vooral vanaf een kleine 30 graden buitentemperatuur valt ie toch af en toe weer uit. Het enige dat je dan merkt is ineens een warme, vochtige luchtstroom, voor de rest valt er niks "uit", althans niet te merken.
wat is er al gedaan dus;
- speling opgemeten, is binnen de opgegeven waardes
- systeem is bijgevuld
- binnen- en buiten temp. sensoren lijken goed te werken, garage heeft dit met thermometers er bij geconstateerd
- garage kan het na lange diagnose niet reproduceren. Tijdens diagnose is alles "goed", dus ook de druk op allerlei plekken.
De foutcodes die er zijn:
CCM-001B Schakelaar voor omlaag ID ontbreekt
CCM-001C Schakelaar voor omlaag Onjuiste ID
Een andere uitleesapparaat heeft het over "Onderste schakelaar".
Wat mij wel opviel nadat ik de auto ophaalde, dat de CC op handmatig stond. Ik vermoed dat de diagnoses ook op die stand gedaan zijn. Ik zet 'm echter altijd op "Auto". Vorige keer toen ik de auto ophaalde stond deze ook al op handmatig, na omzetten viel ie na 5 minuten al uit...
Kan ik, samen met de foutcodes, dus wellicht constateren dat de storing ergens in de CC module zit, dus in de aansturing, en niet in het systeem zelf?
Iemand nog een idee?
Garage is er al uren mee bezig geweest. Op aanraden van Obbe van volvotune is de speling bij de magneetkoppeling nagemeten, die schijnt correct te zijn (max. speling zou 0,5mm mogen zijn, daar zit ie net onder). Verder is het systeem flink bijgevuld en eea. lijkt wel beter. Toch, vooral vanaf een kleine 30 graden buitentemperatuur valt ie toch af en toe weer uit. Het enige dat je dan merkt is ineens een warme, vochtige luchtstroom, voor de rest valt er niks "uit", althans niet te merken.
wat is er al gedaan dus;
- speling opgemeten, is binnen de opgegeven waardes
- systeem is bijgevuld
- binnen- en buiten temp. sensoren lijken goed te werken, garage heeft dit met thermometers er bij geconstateerd
- garage kan het na lange diagnose niet reproduceren. Tijdens diagnose is alles "goed", dus ook de druk op allerlei plekken.
De foutcodes die er zijn:
Code
CCM-001B Schakelaar voor omlaag ID ontbreekt
CCM-001C Schakelaar voor omlaag Onjuiste ID
Een andere uitleesapparaat heeft het over "Onderste schakelaar".
Wat mij wel opviel nadat ik de auto ophaalde, dat de CC op handmatig stond. Ik vermoed dat de diagnoses ook op die stand gedaan zijn. Ik zet 'm echter altijd op "Auto". Vorige keer toen ik de auto ophaalde stond deze ook al op handmatig, na omzetten viel ie na 5 minuten al uit...
Kan ik, samen met de foutcodes, dus wellicht constateren dat de storing ergens in de CC module zit, dus in de aansturing, en niet in het systeem zelf?
Iemand nog een idee?