Airco vullen/compressor

willemf58
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 66
Subject:

Re: Airco vullen/compressor

· 
Posted: 12.07.2013 - 21:54  ·  #16
Als wij echt een "probleemgeval" hebben raadpleeg ik altijd "Thermovans" in Nijehaske, Willem Dijkstra is echt een vakman op het gebied van airco en transportkoelmachines er zit een flinke marge op onderdelen, en de meest personenwagen werkplaatsen hebben alleen een universeel pers-vacumeer-vul automaat (iedere boeren....) kan er mee werken wij gebruiken losse pomp en manometers, stikstof, vacuumpomp, en losse cilinders koelmiddel (R143A en 404) en twee collega's zijn STEK gecertificeerd als ik dit zo lees willen ze je een kunstje flikken, en vergeten ze een basale stap, namelijk goede diagnose stellen zodat ze een gedegen advies kunnen geven 8-)
twanvz
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 12.07.2013 - 22:01  ·  #17
ik zou hem laten leegmaken/vacumeren/vullen voor € 50 euro, hier in breda e.o. zijn er genoeg voor die prijs... elders in het land lijkt me ook.
die gok zou ik zelf wel nemen. je bent sowieso al 20% tot 40% kwijt als voor het laatst gevuld is in 2009, dus het kan er alleen maar beter worden.

ik zou dat even proberen als ik jou was.

gr.

ps: ik heb een s60 2.4 uit 2001, bij mij is ie soms ook wat kouder dan op ander moment, misschien ligt het wel aan droogpotje, die kosten 50 euro en vervangen is in kwartier gebeurd, misschien is die een beetje verstopt waardoor het soms wat lastiger werkt allemaal. ik zou die compressor echt niet zomaar vervangen.
Mike-V70
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 13.07.2013 - 19:15  ·  #18
Bedankt voor de tips,

De airco is nu gewoon gevuld en wordt koud en soms super koud en soms lauw...

Iedere keer een gok wat het gaat worden :)

Ik ga geen 800e neerleggen voor een nieuwe pomp, wel heb ik vandaag (eindelijk) een demper laten monteren op de uitlaat. Mijn mooie eindstuk is overgezet (gelast) Ik reed eerst "open"...heerlijk geluid vanuit de racekat...maar ja oom agent he...

Selected quotes for multi-quoting:   0