Wat ik mij dan afvraag he? Je hebt de o-ringen vervangen van de pomp, hoe heb je hem dan gevacumeerd?
Die busjes R134azijn wel handig maar je moet toch ook vaceren dacht ik?
Ik doe het stiekem ook voortaan zelf, maar trek hem wel eerst vacuum. Weet niet of er echt problemen komen als je het niet vacuüm trekt. Maar had iets vernomen van vocht in het systeem wat schadelijk os.
Een paar tientjes voor een vacuum pompje en dat werkt perfect
vacuum trekken is eigenlijk wel nodig, tevens luistert het aantal gram ook best nauw... maargoed, is makkelijk praten als je voorzien bent van het gereedschap succes!
Als er maar minimaal vocht in zit , en je trekt hem niet lang genoeg vacuum , dit geval ook nog een oudere auto , dus goede kans dat filter/droger verzadigd is , dan bevriest dat vocht telkens ergens , meestal bij de verdamper/ expansie ventiel , met daardoor te hoge druk in systeem , en dat gaat ie uit , ondooit het, en dan weer aan en weer uit , op de overdruk beveiliging , krijgt alles onnodig op zijn donder .
En misschien doet het gewoon , kan ook , verder is het gas nog steeds niet milieu vriendelijk , dus vang het op , en dat mist er meestal aan bij de hobbyist , we draaien alles eraf , is toch al bijna leeg ,dat is niet oké, en dat is ook waarom het allemaal moeilijk gemaakt word , in veel landen , om zoveel mogelijk dit onmogelijk te maken , en helaas terecht denk ik .
Doe het met verstand , dus laat het leeg halen , ongeacht of er veel of weinig gas nog in zit , en ga dan pas sleutelen .
Wel fijn dat je er weer koud bij zit , hopelijk blijft zo .
Ach met alle lampjes die al branden op het dashboard (defecte achterklep, airbags defect, ABS defect), rammelende aandrijfas en een scheefstaand stuur is een paar druppels vocht in het systeem mijn minste zorg:-). Hij moet nog 6 maanden mee, dan is hij voor de volgende op het eiland. Hopelijk nog 6 maanden met werkende airco en anders maar met ramen open:-).
Het ging toch nog niet helemaal perfect met de airco, moest iedere week weer een flesje bijvullen. Ik kwam erachter dat 1 van de bouten bij de pomp waarmee je de slang vastzet nog een slag kon hebben. Nu opgelost en al 4 weken een goed werkende airco. Die bouten moeten dus echt vast zitten.