alarm gaat spontaan af

rolvio
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

alarm gaat spontaan af

· 
Posted: 14.03.2016 - 20:38  ·  #1
Ik wist dat er alarm op deze auto zit, inmiddels weet ik ook dat het alarm het doet, want dat gaat spontaan af :'( :'(

Ik zie dan een melding op het dashbord : alarm service vereist
Deze melding verdwijnt na starten van de auto. Bij het uitlezen krijg ik geen foutcodes.

Kan ik het alarm ook helemaal (zelf) uitschakelen? Voor mij hoeft het niet (meer) te werken op deze auto.

Of kan ik de auto niet op slot doen, dan is het alarm toch ook uitgeschakeld?
BlackSpider
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Re: alarm gaat spontaan af

· 
Posted: 14.03.2016 - 21:42  ·  #2
zie een van mijn topic's: topic.php?p=204670 :thumb:

Auto met sleutel op slot draaien, dan schakelt het alarm niet in.
Zekering eruit trekken, dan gaat in ieder geval de sirene niet af.

Is de auto met vida uitgelezen of een universele kast/scanner?

In 9 van 10 gevallen is het de sirene die de storing veroorzaakt. Is al veel over geschreven op het forum.
Sabelhout
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 44
Subject:

· 
Posted: 15.03.2016 - 07:32  ·  #3
Klopt, had ik ook last van. Ik heb het alarm bij volvotune laten uitschakelen, dan kan ik ook gewoon de afstandsbediening blijven gebruiken om de auto op slot te doen.
blastaway
Veteraan
Geslacht:
Leeftijd: 47
Subject:

· 
Posted: 15.03.2016 - 12:33  ·  #4
Quote door Sabelhout

Klopt, had ik ook last van. Ik heb het alarm bij volvotune laten uitschakelen, dan kan ik ook gewoon de afstandsbediening blijven gebruiken om de auto op slot te doen.

Heb ik ook gedaan.
rolvio
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 57
Subject:

· 
Posted: 15.03.2016 - 17:05  ·  #5
Wat mij ook opvalt is dat de lampen nu eenmaal aangaan bij het op slot zetten van de auto via de AB. Zoals hier beschreven. Dat was nooit zo... Kan het zijn door lang indrukken van een van de knoppen van de AB ik iets heb gedaan of zo?

Het lijkt erop dat mijn alarm altijd al was uitgeschakeld en ik per abuis alarm weer heb geactiveerd.
jc-elburg
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 17.04.2016 - 13:52  ·  #6
Nog maar even een nabrandertje. De melding service vereist had ik ook. Het forum doorzocht en eigenlijk ook al de goede aanwijzingen gevonden. Het alarm onder re-voorspatboord uitgebouwd. Let op het is een breekbout die je eenvoudig met een beitel stuktikt! Met als idee eenvoudig de accupack te vernieuwen als het printplaatje nog goed was. De behuizing van het alarm is helemaal dichtgelijmd/geseald. Dus openzagen was de enige optie. Ook binnenin moest het accupack eruit gezaagd worden. Lekkend en ook de printplaat zichtbaar aangetast. Jammer, maar ik ga er geen ander alarm meer in plaatsen. Ik heb nog 2 mooie foto's van het opgezaagde verrotte ding.
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
candor
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.05.2016 - 20:45  ·  #7
Bij mijn V70 van 98 gaat het alarm ook spontaan af, maar de auto is niet meer aan de praat te krijgen.
ANWB via startmotor gestart, maar dan werken richtingaanwijzer, groot licht en dergelijke niet meer?
Rara wat is de oorzaak. VIDA van ww gaf geen storingen, maar laat ook alleen motorstoring zien.
GRUNNS60
Erelid
Geslacht:
Leeftijd: 63
Subject:

· 
Posted: 09.05.2016 - 21:09  ·  #8
Quote door candor

VIDA van ww gaf geen storingen, maar laat ook alleen motorstoring zien.

wat is het nou wel of geen storing?
je kunt m wel op contact zetten en hebt dan dashboard lampjes? maar hij start niet? startmotor draait niet/wel rond? (niet denk ik)
candor
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 09.05.2016 - 21:35  ·  #9
Klopt hij kan op contact maar de startmotor schakelt niet in.
Heb ook dashboardlampjes. De Vida van de ANWB gaf geen storingskode.

Als zekering 6 van CV er uit wordt gehaald stopt het alarm maar dan is de auto niet te starten, ook niet via startmotor.
Met de zekering er in wil dat met die truck wel, maar dan gaat het alarm af. Als de motor loopt kun je wel zekering 6 verwijderen.
Maar hoe dan ook, richtingaanwijzers werken niet meer en CV niet enz.
Als de auto uit is, is hij niet meer te starten, dan door weer de procedure te volgen van het rechtstreeks starten via startmotor.
The_ike_master
VolvoV70forum fan
Geslacht:
Leeftijd: 42
Subject:

· 
Posted: 10.05.2016 - 00:35  ·  #10
Is je startonderbreker niet aan het klooien. Of misschien de ring in je contact die het signaal van de chip in je sleutel opvangt stuk? Ik weet dat phase 1 en 2 van de v40 daar vaker last van hebben. Heb ik ook gehad. Mijn reparatie methode was alleen wat barbaars. Was het zo zat dat ik enorme klap onder het contact heb gegeven. Nooit meer problemen gehad haha. Raad deze manier niet aan. Je kan nog eens een poging doen met een andere sleutel. Zover ik weet moet het alarm stoppen als je contact aan zet met je sleutel. Dacht ik een keer gelezen te hebben. Wat je ook kan proberen is met de mastersleutel de bestuurdersdeur op slot. En dan 2 keer open draaien. Eerste keer gaat de bestuurdersdeur van slot. De 2e keer alle sloten. Mogelijk ook het alarm. Anders kan je hier eens kijken http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=145224
candor
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.05.2016 - 01:02  ·  #11
waar kan ik die starteronderbreker vinden. Heb inmiddels een ander alarm gemonteerd, maar die gaat ook vrolijk af maar de auto start nog steeds niet.

Selected quotes for multi-quoting:   0