Alarm gaat spontaan af.

VeenV70
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 59
Subject:

Alarm gaat spontaan af.

· 
Posted: 30.12.2017 - 13:03  ·  #1
Sinds een paar dagen heb ik problemen met mijn alarm van mijn V70 van 2004
Deze telkens al (midden in de nacht natuurlijk).
Ik heb op dit forum al e.e.a. hierover gelezen.
Ik ga er maar vanuit dat het de sirene is. Nu vroeg ik me af of er een eenvoudige manier is om het alarm buiten werking te stellen. Of kan deze door het lekken van de sireneaccu nog steeds spontaan afgaan?
Ik weet dat ik met de sleutel kan afsluiten en dan vee alarm instel. Maar als iemand anders de auto een keer meeneemt en hier niet aan denkt staat ie toch weer ineens te joelen.
Ik ben benieuwd of iemand een goede tip heeft.

Groeten,
Roel
JOv70BI

Subject:

Re: Alarm gaat spontaan af.

· 
Posted: 30.12.2017 - 13:31  ·  #2
...
hermanusb
Supporting Member
Geslacht:
Leeftijd: 62
Subject:

· 
Posted: 30.12.2017 - 13:56  ·  #3
Accu kan toch vervangen worden?

Dan werkt het weer zoals het zou moeten werken.
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 30.12.2017 - 14:14  ·  #4
...
MB1983
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 41
Subject:

· 
Posted: 30.12.2017 - 14:20  ·  #5
Als de accu van de sirene leeg is dan krijg je toch ook een melding in de bc ? Niet toevallig per ongeluk de hellingshoek sensor van zn plaats gehaald ?
ohz274
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 58
Subject:

· 
Posted: 30.12.2017 - 14:32  ·  #6
Quote door MB1983

Als de accu van de sirene leeg is dan krijg je toch ook een melding in de bc ? Niet toevallig per ongeluk de hellingshoek sensor van zn plaats gehaald ?

ja, is keer een topic over geweest geloof ik.
grijs kastje met groene stekker links achterin
JOv70BI

Subject:

· 
Posted: 30.12.2017 - 14:50  ·  #7
...
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 30.12.2017 - 15:07  ·  #8
Als je het rechtervoorwiel weg haalt en daarna het plastic binnensparbord, dan kun je daar de stekker uit de sirene trekken, dan ben je zeker dat hij stil is; maar: dan krijg je wel continue een melding "alarm service vereist".......
Je kunt een nieuwe sirene kopen bij bv parts4swedes of de dealer, dan zou alles weer moeten werken. Een gebruikte sirene zou ik niet doen (kan wel), want dan weet je nooit waneer het gez... weer begint.
Je kunt de sirene open hobby-en en een nieuwe accu er in zetten, maar dat werkt alleen als de printplaat nog niet opgevreten is door het zuur uit de defecte accu.

[edit] de sirene zit met 1 boutje vast, dit is een speciaal model wat alleen vast kan. Slijp met een dremel hier een sleufje in dan kun je hem losdraaien. Ik heb er vervolgens een gewoon boutje ingedraaid. (M6 dacht ik).
VeenV70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

Reactie

· 
Posted: 30.12.2017 - 16:35  ·  #9
Bedankt voor al jullie input. Daar kan ik wel wat mee. Wel of geen alarm vind ik niet zo spannend maar inderdaad een lekkende accu kan altijd op termijn een probleem worden. En vast op een moment die niet uitkomt. Ik ga hem eerst wel eens laten uitlezen voordat ik geld ga uitgeven en een hoop ga sleutelen. Het zal maar net toevallig een los stekkertje zijn.
Walterj
VolvoV70forum verslaafde
Geslacht:
Leeftijd: 54
Subject:

· 
Posted: 30.12.2017 - 17:01  ·  #10
Ik heb sinds vandaag weer een originele werkende afstandsbediening, dus dat houdt in dat het alarm ook inschakelt. Voor mij hoeft er geen alarm op, maar ooit een keer uitschrijven (wat alleen de dealer of daaraan gekoppelde garages kunnen doen, kun je dus niet zlef met vida) is toen niet gelukt. Ik had al een stuk neopreenschuim met ducktape in de sirene opening geplakt, dus hij maakt aanzienlijk minder herrie nu, maar ik denk er aan om de aansluiting van de jengel-unit in de sirene los te koppelen, zal waarschijnlijk het doorhalen van een printbaantje zijn, op die manier zijn er geen meldingen, en weet ik zeker dat hij niet onverwachts kan gaan loeien. Want wie kijkt er tegenwoordig nog op als er een auto alarm af gaat.....
elevating
VolvoV70forum fan
Geslacht: n/a
Leeftijd: 37
Subject:

· 
Posted: 30.12.2017 - 17:26  ·  #11
Euh, diegene die ermee vandoor wil gaan misschien? Daarnaast, als een alarm getriggerd wordt worden vaak andere systemen uitgeschakeld waardoor het weer iets moeilijker wordt om met je spullen aan de haal te gaan.
Janvis
VolvoV70forum member
Geslacht:
Leeftijd: 43
Subject:

· 
Posted: 30.12.2017 - 17:37  ·  #12
Ik wil het systeem er best in hebben, alleen is het me de prijs niet waard om alle onderdelen er voor te gaan kopen. Maar als ik voor een mooi bedrag alle originele onderdelen zou kunnen scoren lijkt het best leuk om het in te bouwen. De hele bekabeling ligt er toch al.
VeenV70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 19.01.2018 - 20:48  ·  #13
Even weer een update. Ben even druk met andere zaken geweest. Maar heb inmiddels de auto laten uitlezen. Blijkt een melding te geven op het rechter achterportier. Dus laat ik binnenkort maar vervangen. Voor het geval hij het zo helemaal niet meer doet.
VeenV70
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.02.2018 - 19:03  ·  #14
Afgelopen zaterdag het slot van mijn achterportier vervangen. Helaas zonder resultaat. Morgen naar de Volvo dealer. Voor 50 euro laat ik het alarm softwarematig met pensioen gaan.
Roboer
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 20.02.2018 - 19:11  ·  #15
Mijn V70 gaf dezelfde klachten. Bij mij waren de stekkertjes / kabeltjes bij het achterraam niet lekker meer aangesloten. even rustig losgehaald, goed bekeken en weer degelijk vastgezet. Daarna nooit weer problemen gehad.

Selected quotes for multi-quoting:   0