Alarm

Wel of niet?

RoelofT
Forumlid.
Geslacht: n/a
Subject:

Alarm

· 
Posted: 10.06.2015 - 20:10  ·  #1
Hoe kom ik erachter of mijn v70 2009 is uitgerust met een alarm? Punt is: er knippert geen lampje boven op het dashboard en als ik erin ga zitten en de testprocedures volg (armen zwaaien, motorkap open etc) gebeurt er niks. Maar: in het instellingenmenu op de Middenconsole zit wel een menuoptie "verlaagde guard". Dat doet toch vermoeden dat er een alarm is die je tijdelijk uit kan zetten? Hoe kom ik er nu achter? En kan het zijn dat de vorige eigenaar hem heeft uitgezet en hoe kan ik hem dan weer aan krijgen?
M@rcello
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 40
Subject:

Re: Alarm

· 
Posted: 10.06.2015 - 20:51  ·  #2
Vida misschien een optie....?

en knippert er geen lampje op je dashboard of zit er geen lampje? en zoals je zegt dat je wel een verlaagde guard heb, misschien alleen een startonderbreker, want dat is volgens mij al een standaard beveiliging...

Aangezien dat al je zwaai en bewegings methodes niet werken zou ik bijna zeggen dat het er niet op zit, mits dat het niet meer werkt of uitgeschakeld is inderdaad, maar misschien dat Vida daar meer antwoord mee kan laten zien.....bij mij in ieder geval wel
RoelofT
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 13.06.2015 - 16:34  ·  #3
Dank voor je reactie.
Er zit wel een lampje bovenop het dashboard, maar die knippert dus niet.

Vida heb ik inmiddels draaiend. Maar hoe gaat die mij een antwoord geven? Als ik bv autodetails opvraag geeft ie aan: verbinding met PIE verbroken.
M@rcello
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 13.06.2015 - 21:11  ·  #4
Oké dat is mooi dat je zelf ook vida heb. Heb je wel de goede optie gekozen......dat je alleen de info wil opvragen en bekijken en niet wil uitlezen? Dan kan je in ieder geval al nagaan of er in jou auto een alarm geïnstalleerd zou moeten zijn.

En als het lampje wel op je dashboard zit maar niet knippert dan wil dat in ieder geval inderdaad al zeggen dat het alarm niet ingeschakeld is.
RoelofT
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 14.06.2015 - 21:03  ·  #5
Misschien snap ik Vida dan nog niet goed of heb ik hem niet goed geinstalleerd? Ik heb geen communicatiemiddel aangevinkt en kies in het startscherm gewoon voor autodetails. Maar dan geeft ie dus geen enkele info en alleen die foutmelding.
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 14.06.2015 - 21:22  ·  #6
Even de foutmelding selecteren en dubbelklikken.
RoelofT
Forumlid.
Subject:

· 
Posted: 14.06.2015 - 22:55  ·  #7
Bedankt voor jullie reacties en hulp. Maar ik kom er nog niet uit... Er is bij mij heen foutcode die ik kan dubbelklikken. Als ik autodetails selecteer krijg ik onderstaand scherm en kom ik niet verder....
You must be logged in or your permissions are to low to see this Attachment(s).
Bigdog
Administrator
Geslacht:
Homepage: volvov70forum.com
Subject:

· 
Posted: 14.06.2015 - 23:08  ·  #8
Ok.
Het werkt als volgt.
Start Vida.
Selecteer het autoprofiel m.b.v. De Dice en klik op ok
Ga daarna naar de tab storing zoeken
Vida gaat nu de auto uitlezen en laat vervolgens de gegevens zien.
Daarna zie je in de balk nogeens storing zoeken staan
Deze uitvoeren en dan krijg je de melding te zien.
Als je deze dubbelklikt zie je de oorzaak en eventuele oplossing.
Succes.
jan45
Forumlid.
Geslacht:
Leeftijd: 79
Subject:

· 
Posted: 14.06.2015 - 23:09  ·  #9
Als je de auto met de afstandsbediening op slot zet een minuut of tien wachten en dan de auto met de sleutel openmaken dus niet met de afstandbediening. Als het goed is gaat je alarm dan onmiddellijk af.
M@rcello
Forumlid.
Geslacht:
Subject:

· 
Posted: 15.06.2015 - 19:10  ·  #10
oke, jij bent al een stap verder dan ik dacht / bedoelde

Ik bedoelde in dat scherm wat je er achter heb staan daar je type auto opzoeken en dan kan je daar al je onderdelen en toepassingen in vinden. Het inloggen en uitlezen kan je inderdaad alleen via een Dice doen, en ik weet niet of je die ook heb....

En dan bij informatie kijken

Anders even langs je dichts bijzijnde forum collega rijden die dus de VidaDice heeft en daar uit laten lezen.

Selected quotes for multi-quoting:   0